Chiar dacă ne pare că soarele nu va cădea tocmai peste noi, iar autoritățile locale întreprind măsuri pentru zilele caniculare, expunerea îndelungată la soare poate fi foarte primejdioasă pentru sănătatea noastră. Riscurile medicale cauzate de temperaturile foarte ridicate din perioada verii pot fi reduse cu puțină documentare și precauție. Iată câteva idei: Specialiștii spun că apa reprezintă peste 50% din masă noastră corporală, iar în 24 de ore organismul consumă peste 200 ml de apă numai pentru respirație. Pentru a ne hidrata trebuie să bem apă, ceaiuri sau sucuri naturale. În niciun caz alcool.

Plimbările în aer liber sunt recomandate însă numai dimineața și seara. Îmbrăcămintea trebuie să fie vaporoasă și obligatoriu în culori deschise. Dacă vorbim despre protecție, atunci trebuie să fim atenți și la ochi. Ultravioletele ne pot afecta inclusiv vederea.

Mare atenție și la ce mâncați
Sunt recomandate în primul rând fructele și legumele, apoi lactatele. Sfaturile trebuie respectate cu sfințenie mai ales de cardiaci. Medicii ne sfătuiesc să consumăm în fiecare zi cât mai multe fructe şi legume proaspete (pepene galben, piersici, prune, castraveţi, roşii) deoarece acestea conţin o mare cantitate de apă. O doză de iaurt produce aceeaşi hidratare ca şi un pahar de apă.

 

Nu trebuie consumat alcool (inclusiv bere sau vin) deoarece acesta favorizează deshidratarea şi diminuează capacitatea de luptă a organismului împotriva căldurii. Este obligatorie evitarea băuturilor cu conţinut ridicat de cofeina (cafea, ceai, cola) sau de zahăr (sucuri răcoritoare carbogazoase) deoarece acestea sunt diuretice.

Dacă este absolut necesar să ne expunem la soare între orele amiezii trebuie să folosim o ţinută adecvată: pălării de soare, haine lejere şi ample, din fibre naturale, de culori deschise. Sfaturile trebuie respectate cu sfințenie mai ales de cardiaci.

Evitaţi activităţile în exterior care necesită un consum mare de energie (sport, gradinarit, etc) şi aveţi grijă de persoanele dependente de voi (copii, vârstnici, persoane cu dizabilităţi) oferindu-le, în mod regulat lichide, chiar dacă nu vi le solicită. Păstraţi contactul permanent cu vecini, rude, cunoştinţe care sunt în vârstă sau cu dizabilităţi, interesându-vă de starea lor de sănătate.

Sursa: Reporterntv.ro 

Distribuie articolul: