Odată cu apropierea sezonului rece tot mai mulţi dintre noi se ciocnesc cu gripa. Cât mai multe lichide şi fructe proaspete, inclusiv o igienă corectă sunt regulile ce te vor proteja de gripa sezonieră. Vezi în materialul de mai jos, remediile. Ce este gripa?
Potrivit explicaţiilor oferite de către medici, Gripa sezonieră este o infecţie virală acută. Simptomele gripei apar de obicei în primele patru zile după ce virusul a intrat în organism. Gripa este contagioasă şi se transmite de la persoană la persoană încă din primele zile de incubare a virusului. De obicei se transmite prin strănut sau tuse.
Boala gripală afectează persoanele de orice vârstă, dar adulţii cu vârsta de peste 65 de ani şi copiii sub 2 ani sunt deosebit de vulnerabili, la fel şi cei care suferă de anumite boli (cum ar fi afecţiuni cronice cardiace, pulmonare, renale, hepatice, sangvine, diabet) sau boli care slăbesc sistemul imunitar. Simptomele gripei include: febra, durerile de cap şi de gât, tuse, dureri muscular.

Cum putem preveni gripa?
Vaccinarea. Cea mai eficientă metodă de prevenire a îmbolnăvirilor de gripă este vaccinarea antigripală. Vaccinarea este recomandată tuturor persoanelor începând cu vârsta de 1 an. Aceasta trebuie să fie făcută doar dacă pacientul este sănătos, singura contraindicaţie la vaccinare fiind alergia la proteine de ou.

Igiena. Gripa este o afecţiune care se transmite prin contact direct. Iată de ce trebuie să evităm atât aglomerările umane cât şi contactele cu persoanele bolnave. Un alt detaliu foarte important este şi obişnuinţa de a ne spăla pe mâini cu săpun de fiecare dată când ieşim de la baie şi după ce strănutăm. De asemenea este foarte bine să avem permanent cu noi o soluţie dezinfectantă cu alcool pentru a o aplica pe mâini, asta în caz că nu avem acces la o chiuvetă.

Şerveţelele. De fiecare dată când strănutăm sau tuşim trebuie să folosim şerveţelele de unică folosinţă pe care să le aruncăm imediat, deoarece germenii şi viruşii de gripă rezistă pe mâinile noastre un timp îndelungat, iar în caz că suntem răciţi este mare probabilitatea de a-i transmite şi celorlalţi.

Aerisirea încăperii. În afară de faptul că, persoana bolnavă de gripă trebuie să fie izolată de ceilalţi membri ai familiei, odaia în care stă, inclusiv toată casa ar fi necesar să le aerisim cel puţin o dată în zi şi să le menţinem la o temperatură de 18-20 grade Celsius.

Consumarea abundentă a lichidelor. Majoritatea dintre noi ştim că trebuie să consumăm zilnic o cantitate mare de lichide (ceai, suc natural, lapte, etc), fiindcă apa ajută la hidratarea şi curăţirea organismului. Medicii recomandă ca un adult sănătos să consume zilnic circa 8 pahare de lichide.

Facem saună. Această metodă este pe cât de plăcută pe atât de utilă. Dacă vom sta doar pentru câteva minute într-un mediu cald şi umed de peste 80 grade, temperaturile ridicate pot distruge aproape toţi microbii din organism.

Facem mişcare. Şi în cazul respectiv sportul este bine venit. Mai cu seamă putem vorbi despre exerciţiile de aerobic, fiindcă acestea sunt capabile să mărească viteza de pompare a sângelui către inimă. Acest lucru face ca transferul de oxigen către plămâni să fie mai mare. Astfel, exerciţiile de aerobic ajută organismul să producă mai multe celule care să omoare viruşii.

Mâncăm multe fructe şi legume. Pentru a nu ne îmbolnăvi de gripă este necesar să avem o imunitate puternică, iar pentru asta trebuie să mâncăm sănătos. Pentru o hrană sănătoasă avem nevoie de legume şi fructe proaspete şi de o calitate bună. Produsele alimentare pe care le consumăm trebuie să conţină neapărat zinc, fier, cupru, selenium, minerale, inclusiv vitaminele A, B, C sau E, pentru a ne putea menţine organismul sănătos şi puternic tot timpul.


Folosim usturoi.
Usturoiul face parte din categoria alimentelor care au proprietăţi terapeutice asupra organismului uman. El posedă proprietăţi antibacteriene, antivirale şi previne infecţia cu gripă. Pentru ca fiecare dintre noi să aibă un organism sănătos este bine să consumăm zilnic doi căţei de usturoi. Pentru a evita mirosul neplăcut este necesar să bem căţeii de usturoi împreună cu apă sau cu ceai.

Somnul suficient. Nu o singură dată am auzit spunându-se că timpul suficient pentru somn este de 8-10 ore. Şi în cazul gripei acest timp contează foarte mult. Somnul este sfânt în cazul menţinerii unui organism sănătos. Atunci când nu suntem odihniţi organismul nu are putere să lupte contra microbilor.

Un lucru important de care cu toţii trebuie să ţinem cont este că într-un corp sănătos avem şi o minte sănătoasă, iar pentru a menţine acest echilibru este bine să ne îngrijim permanent nu doar în sezonul rece.

Distribuie articolul: