Comunicarea, soluţionarea problemelor, raţionamentul, profesionalismul, aptitudinile de lider, flexibilitatea, lucrul în echipă…- sunt doar câteva dintre „aptitudinile personale şi sociale” deosebit de apreciate de către angajatori, spun specialiștii în recrutare ai EURES.
În primul rând, gândiţi-vă la dovezile privind aptitudinile personale şi sociale din educaţia şi formarea dumneavoastră. De exemplu, aţi susţinut vreodată prezentări în faţa unui public în cadrul studiilor dumneavoastră? Aţi fost nevoit să faceţi cercetări sau să scrieţi lucrări în termene foarte scurte? Analizaţi ce aptitudini v-aţi dezvoltat cel mai mult prin formarea şi studiile dumneavoastră şi subliniaţi-le în CV-ul dumneavoastră.

Ce aţi putea spune despre hobby-urile şi interesele dumneavoastră? În loc să scrieţi simplu „alergare”, ar trebui să subliniaţi aptitudinile personale şi sociale pe care le dobândiţi prin acest hobby: „Sunt un membru activ al unui club de alergare şi am contribuit la organizarea evenimentului nostru anual de alergare”. Cu cât prezentaţi mai multe detalii specifice, cu atât mai bine – dacă nu au un alt efect, detaliile vor spori în orice caz interesul cititorului şi vor oferi, de asemenea, dovezi concrete cu privire la aptitudinile dumneavoastră personale şi sociale, fără să îl lase pe angajator să ghicească ce aptitudini aţi fi putut dobândi.

Atunci când vă referiţi la fostul loc de muncă pentru dovedirea aptitudinilor dumneavoastră personale şi sociale, trebuie să fiţi convingător. Este uşor să spuneţi „Am lucrat bine în cadrul unei echipe”, dar este mult mai convingător să spuneţi „Mi-am ajutat echipa încurajând o atmosferă de grup şi sprijinindu-i pe colegi”. Munca în echipă nu înseamnă numai să te înţelegi bine cu ceilalţi, ci să-i încurajezi activ să contribuie, precum şi să le asculţi ideile.

În sfârşit, trebuie să aveţi, de asemenea, în vedere orice experienţă în materie de voluntariat. Potrivit unui sondaj efectuat de reed.co.uk, 80 % dintre angajatori apreciază activitatea de „voluntariat” menţionată într-un CV atunci când fac recrutări. Reţineţi că nu trebuie să utilizaţi titlul „voluntariat”, ci mai degrabă utilizaţi un titlu care să arate ce anume aţi făcut, precum „tutore” sau „antrenor de sport”, împreună cu exemple care arată aptitudinile personale şi sociale pe care le-aţi dezvoltat – acestea ar putea include îmbunătăţirea încrederii în sine, gestionarea timpului sau gestionarea situaţiilor dificile.

Prin urmare, imaginaţi-vă că sunteţi un angajator care vă citeşte CV-ul. Sunteţi în continuare convins că vă valorificaţi la maximum aptitudinile personale şi sociale? „Trebuie să vă puneţi în locul angajatorului”, subliniază Louise. Întrebaţi-vă „Ce aptitudini ar vrea să am?” Gândiţi-vă care sunt aptitudinile cele mai importante pentru funcţia pe care o solicitaţi şi prezentaţi exemple specifice pentru fiecare – astfel, veţi transforma lista de experienţe din CV-ul dumneavoastră într-o prezentare convingătoare a aptitudinilor dumneavoastră personale şi sociale.

Sursa/foto: www.realitatea.net

Distribuie articolul: