Ți s-a întâmplat să cumperi mai mult decât ai intenționat? Este posibil să nu fi planificat cumpărarea unor produse, dar în magazin te-ai trezit că le aveai deja în coș? De la supermarketuri până la magazinele de îmbrăcăminte, centrele comerciale sunt atent proiectate pentru a te determina să cheltuiești cât mai mulți bani cu putință. Vezi cum e posibil.

Un semn mare pe care este scris “Promoții” îi determină pe oameni să între într-un magazin în care în mod normal nu ar fi pășit, explică Business Insider. Odată intrat, vei găsi căruțul de cumpărături. Această invenție a fost concepută la sfârșitul anilor 1930, pentru a ajuta clienții să facă achiziții mai mari, mult mai ușor.

În supermarketuri, florile și produsele de patiserie sunt plasate la intrare deoarece mirosul lor atrăgător activează glandele salivare, făcându-te să cumperi din impuls.

Produsele uzuale, greu accesibile

Angajații supermarketurilor ascund produsele lactate și alte lucruri esențiale pe peretele din spate, forțându-te să treci prin întregul magazin pentru a ajunge la ele.

Cele mai multe dintre magazine își “duc” clienții de la dreapta la stânga. Acest lucru, combinat cu faptul că în cele mai multe state din lume șoferii conduc pe partea dreaptă, îi determină pe oameni să cumpere produsele aflate pe partea dreaptă a culoarului.

Orice își dorește un magazin să vândă clienților se află la nivelul ochilor. Produsele favorizate în mod particular sunt evidențiate la capătul coridorului. Mai este și nivelul ochilor la copii. În acest loc, magazinele își plasează jocurile, jucăriile, dulciurile și alte produse pe care copiii le văd și le cer părinților.

Nu atinge dacă nu vrei să cumperi!

Magazinele își doresc ca produsele să fie așezate la îndemână. Cercetările au arătat că atingerea produselor crește șansele că acestea să fie achiziționate.

Culorile îi afectează pe cumpărători. Oamenii sunt atrași în magazine de nuanțe calde, cum ar fi roșu, portocaliu și galben, dar odată intrați, culorile reci, precum albastrul și verdele, îi încurajează să cheltuiască mai mulți bani.

Ai auzit muzică? Studiile arată că muzica lentă îi face pe oameni să cheltuiască mai mult. Muzica zgomotoasă îi face pe oameni să fie mai grăbiți prin magazin și nu afectează vânzările. Cea clasică încurajează achiziționarea de obiecte scumpe.

Mărimea magazinelor contează, de asemenea. În locurile aglomerate, oamenii petrec mai puțin timp, fac mai puține achiziții și se simt mai puțin confortabil.

Ofertele cu timp limitat, marea păcăleală

Magazinele nu numai că atrag cu promoții, dar folosesc oferte cu timp limitat pentru a spori sentimentul de urgență în a face o achiziție.

Cea mai profitabilă zonă a magazinului este casa. Magazinele pun pe rafturile de lângă casă reviste, dulciuri și alte produse, pentru a-i determina pe clienți să cumpere în timp ce așteaptă.

Sursa: Ziare.com

Distribuie articolul: