Opt din zece femei au celulită. Desigur că nu vă place atunci când sunteţi la mare în costum de baie sau vara, când corpul este mai dezgolit. Chiar dacă nu este o problemă medicală şi nu are consecinţe grave, celulita este duşmanul numărul unu pentru toate femeile cărora le pasă cum arată.

De ce anume nouă, femeilor, ne este dat să luptăm cu acest inamic? Această pacoste  este mult mai frecventă la femei decât la bărbaţi, fiindcă la noi, femeile, grăsimea se aşează pe talie, pe şolduri şi  fese. Nu vă necăjiţi gândidu-vă că sunteţi unica cu celulită!, unele cu un grad mai sporit, altele mai slab.

Care sunt cauzele apariţiei celulitei?

Cauzele celulitei sunt numeroase: retenţia de apă în organism, aportul prea mare de calorii, dereglări hormonale, atât din adolescenţă, cât şi din perioada sarcinii sau a menopauzei. Atenţie: dacă porţi haine prea strâmte, dacă ai un stil de viaţă inactiv sau dacă stresul te copleşeşte, atunci rişti ca stratul de celulită să crească pe tine ca pâinea în tavă!

Haideţi, deci, să facem ceva pentru a scăpa de ea, deoarece cu cât înaintăm în vârstă, pielea îşi pierde din elasticitate.

Pentru aceasta trebuie să să consumi zilnic alimente bogate în proteine şi cu un conţinut mic de grăsimi. Redu prăjiturile şi sporeşte consumul fructelor şi legumelor, fiindcă ele conţin fibre vegetale.Redu aportul de calorii, fiindcă pierderea în greutate ne va ajuta sa scăpăm de celulită. Uităm de prajituri, bomboane, unt şi carne roşie şi trecem la peşte, ouă, legume verzi şi fibre vegetale, care au rolul de a facilita digestia.

Alt pas: elimină toxinele. Apariţia celulitei este favorizată de consumul de zahăr, sare, excesul de alcool şi fumul de ţigară.

Ce spun medicii?

Inga Ugnenco, medic internist la Clinica ,,Sănătatea” din oraşul Chişinău ne dă câteva sfaturi referitor la ce ar trebui să consumăm pentru a  reduce aportul de grăsimi:
,,Pentru a lupta eficient împotriva celulitei, încearcă să consumi zilnic oricare din alimentele care accelerează metabolismul.  Iată câteva dintre ele: proteinele din peşte, pui, fasolele boabe şi leguminoasele conţin aminoacizi care reduc retenţia de apă. Cereale integrale la micul dejun accelerează metabolismul, ducând la pierderea uşoara a kilogramelor. În plus, cerealele conţin un nivel ridicat de substante antioxidante”.
Ea ne reaminteşte că pepenele roşu, castraveţii,ţelina şi sparanghelul sunt alimente diuretice care impiedică retenţia de apă. Citricele, ananasul, papaya — au un conţinut ridicat de vitamina C, necesară pentru crearea de colagen. Apa care o bem nu trebuie să fie carbogazoasă. 

Alina Barbieru,dietolog, ne îndeamnă să nu recurgem la o dietă strictă fără recomandarea medicului dietolog sau nutriţionist. ,,Vreau să remarc folosul unei alimentaţii corecte. Aceasta este un regim special de consum al mâncării, în timpul căruia are loc divizarea porţiei zilnice în porţii mai mici. Un astfel de regim subînţelege mese dese, de obicei, nu mai rar decât o dată la 3 ore. Aceasta se bazează pe faptul că este nevoie de accelerat metabolismul organismului, adică de accelerat asimilarea substanţelor nutritive, din contul cărora organismul nu reuşeşte să facă depozite de grăsime”.

Sportul poate face minuni. Leonid Brezan, profesor de educaţie fizică la Universitatea de Stat „B. P. Haşdeu”, din Cahul susţine că o jumatate de oră de mişcare te salvează de neplăcerile provocate de celulită. ,,Fie ca te duci la sală, sau îţi faci propriul program de exerciţii la tine acasă, vei simţi diferenţa doar după câteva săptămâni de antrenament”.

Mariana Arseni, cosmetolog la Clinica de Medicină Estetică ,,SANCOS” menţionează că nu toate exerciţiile fizice ajută la reducerea depozitelor de grăsime care formează celulita. ,,Doar luate în ansamblu, exerciţiile au rezultat. Să nu vă asteptaţi să scăpaţi de celulită ca prin minune, aşa cum spun reclamele, dar e foarte bine să consultăm şi un cosmetolog dacă aveţi de gând să luptaţi cu ea”.

În cocluzie, este recomandabil să vă începeţi lupta cu celulita cu o consultaţie la specialist. Slăbiţi frumos dar şi sănătos!

Distribuie articolul: