Dacă nu îți poți dezvăța micuțul de chips-uri sau chiar tu ți-ai format un obicei din a le savura la un film sau într-o pauză la birou, aflî că le poți înlocui cu alternative sănătoase, la fel de crocante, dar care nu înseamnă doar calorii goale, ci aduc și un plus de nutrienți și îți țin sub control silueta. Vezi mai jos care sunt acestea și cum se prepară.


1.Chipsuri din mere

Cei care preferă gusturi ceva mai dulci, pot încerca chipsurile din mere. Sunt un substitut excelent pentru cele din cartofi și au o aromă plăcută de măr, plus un bonus de fibre și vitamine. Te poți distra în bucătărie, împreună cu cei mici în timp ce pregătiți o tavă de chipsuri din mere. Poți încerca același lucru cu banane și alte fructe.  Vezi mai jos rețeta video:

2.Chipsuri din morcovi

Nu sunt decât niște morcovi tăiați feliuțe și copți în cuptor, dar reprezintă o gustare pe cinste, de la care nu ar trebui să dai înapoi dacă vrei să ai grijă de silueta și corpul tău. Le poți pune în supe, în salate, le poți servi cu specialități de brânză sau cu un dippind pe bază de iaurt.

chipsuri-din-cartofi-dulci-1024x672

 3.Chipsuri din soia

Dacă ești în căutarea unei alternative sănătoase la chipsurile din cartofi și vrei ceva care nu conține gluten, atunci alege chipsurile din soia. Sunt făcute atât cu soia, cât și cu orez expandat, așa încât ai la dispiziție o varietate de arome. Pentru a le prepara, folosește soia pentru șnițele, pe care să o porționezi fin și să o dai la cuptor cu puțină sare și mirodenii.

4.Chipsuri din sfeclă

Cea mai ingenioasă metodă de a-l convinge pe cel mic să mănânce sfecla este să o transformi în chipsuri. Pe lângă gustul bun și aportul de nutrienți, chipsurile din sfeclă au și un aspect interesant, grație modelului circular din mijloc. Asortează-le la orice dipping sau servește-le în salate pentru o gustare copioasă și distractivă.

chips-sfecla-rosie

Mod de preparare:

Aprinde cuptorul și lasă-l să se încălzească la 150-160 de grade. Între timp spală bine sfeclele, taie-le frunzele și usucă-le bine. Taie-le în felii foarte subțiri cu ajutorul unui cuțit bine ascuțit ori cu răzătoarea cea mai mare. Așază-le într-un castron, adaugă pe deasupra o lingură de ulei de măsline, apoi amestecă-le bine cu mâinile, ca uleiul să ajungă pe toate feliile. Tapetează tava de cuptor cu hârtie de copt și așază rondelele pe hârtie, una lângă alta (nu una peste alta). Lasă-le la copt jumătate de oră, apoi scoate-le și lasă-le la răcit. Presară sarea pe deasupra. Repetă până termini toate feliile de sfeclă roșie.

5.Chipsuri din dovlecei

Chipsurile din dovlecei sau zucchini se aseamănă foarte mult cu cele tradiționale, din cartofi și ies minunate la cuptor, cu puțină sare și ulei de măsline. Marginile verzi aduc un plus de textură și sunt mai crocante decât interiorul aromat. Rețeta video o găsești mai jos:

sursa