Nutriționiștii ne învaţă ce să mâncăm în zilele geroase pentru ca organismul să facă faţă frigului. Este important să consumăm alimente naturale şi cu multe calorii, astfel încât organismul să fie cât mai rezistent, spun specialiștii. Iată ce ne recomandă să mâncăm!

În majoritatea zonelor țării e frig de crapă pietrele. Cea mai mică temperatură resimțită luni dimineață a fost de minus 49 de grade Celsius, în Munții Călimani din nord-estul României. De asemenea,  minus 41 de grade s-au resimțit la Întorsura Buzăului, polul tradiţional al frigului în România. Potrivit meteorologilor, termometrele au arătat efectiv minus 23 de grade la Toaca, Ceahlău, minus 22 de grade la Întorsura Buzăului şi minus 20 de grade la Joseni (Harghita).

Specialiștii spun că, până joi inclusiv, va continua să fie ger, așa că trebuie să fim pregătiți să-l înfruntăm. Alimentația din aceste zile este foarte importantă, astfel că nutriționiștii ne dau câteva sfaturi în acest sens. Iată ce ar fi bine să nu vă lipsească de pe masă în zilele geroase!

-Unt natural – până la 40 de grame (2 linguri) pe zi. Frecaţi feliile de pâine integrală cu usturoi şi apoi întindeţi untul.

– Carne de porc un pic împănată. N-o prăjiţi şi n-o săraţi, ci pregătiţi-o la grătar.

– Între mese, consumaţi zilnic circa 40 de grame (un pumn) de nuci sau alune neprăjite şi nesărate. Acestea conţin seleniu care întăreşte sistemul imunitar.

– Consumaţi cereale integrale care reprezintă o sursă bogată de energie.

– Între mese, mâncaţi fructe şi legume proaspete. Acestea conţin fibre şi antioxidanţi şi asigură o digestie corespunzătoare.

– Dacă doriţi să consumaţi şi ceva dulce, pregătiţi acasă o plăcintă cu dovleac. Blatul preparaţi-l din făină integrală.

– Beţi două căni de ceai verde călduţ, pe zi.

Citește și: Alimentația necorespunzătoare poate cauza deces! Unul din cinci la nivel mondial

Distribuie articolul: