Chiar și cei care sunt foarte atenți la ceea ce mănâncă, adesea își permit o mică slăbiciune - o cină târzie. Acest lucru, însă, poate avea consecințe. Nu e de mirare că cei care țin dietă susțin un adevăr simplu: nu trebuie de mâncat după ora 18:00. Această regulă este dovedită și de unii oameni de știință, care au demonstrat că supraîncărcarea organismului pe noapte duce la surplus de greutate. Pentru a înțelege mecanismele organismului, trebuie să aflăm ce se întâmplă cu corpul nostru atunci când consumăm ceva la ore târzii și cum influențează masa de noapte asupra greutății și bunăstării noastre.

De ce, deseori, foamea apare noaptea?
Cele mai multe perturbări ale dietei se întâmplă seara. Există trei motive pentru aceasta:

Motivul fiziologic, sau, mai simplu, vă alimentați puțin pe parcursul zilei.
Foamea ascunsă. Nutriția neechilibrată pe parcursul zilei duce la lipsa de nutrienți în organism.
Motive psihologice, când pur și simplu, suntem stresați.

Citește și:  Ții o dietă? Iată ce alimente trebuie neapărat să consumi pentru o viață sexuală uimitoare

În timpul nopții, atunci când ne culcăm, corpul este setat la starea de odihnă. De aceea, dacă brusc consumăm ceva greu de digerat, de exemplu: friptură de carne de vită, cartofi și o salată împreună cu un vin roșu, intestinele încearcă să-și îndeplinească funcția, însă, oricum, nu reușesc să facă față unui astfel de volum de alimente. Alimentele nu sunt digerate în mod corespunzător, nu sunt absorbite în pereții intestinului subțire, iar în cele groase sunt expuse microflorei patogene, ceea ce duce la formarea toxinelor. Organismul suferă, starea generală a sănătății lasă mult de dorit. Mai mult decât atât, excesul de produse pe bază de carbohidrați noaptea duce la o eliberare mare a insulinei, începe procesul de redistribuire a zahărului în ficat și se întrerupe funcția țesuturilor adipoase, astfel are loc depunerea de grăsime în organism.

Cum să previi supraalimentarea pe timp de noapte?

Mănâncă echilibrat în timpul zilei, de aproximativ 5 ori.
Diversificați dieta și monitorizați cantitatea de proteine, grăsimi și carbohidrați, de macro și microelemente.
Găsiți un mod alternativ de a face față stresului: plimbări de seară, sport, yoga, vizionarea serialelor (fără gustări dăunătoare), navigați pe Internet etc.

În ce cazuri puteți mânca noaptea?

Dacă nu aveți timp să luați micul dejun, atunci puteți lua cina câteva ore mai târziu, fără ca aceasta să dăuneze siluetei. Dar este important să rețineți că, înainte de a merge la culcare, este bine să consumați alimente cu un indice glicemic scăzut (pâine integrală de grâu, cereale și mere verzi) pentru a evita salturile în zahăr și a adormi calm.

Vezi și:  Dietele incorecte îți atacă sănătatea: lipsa unor alimente pe termen lung dă organismul peste cap!

 

 

 

 

 

Distribuie articolul: