Graba cu care se desfășoară evenimentele din jur ne face să renunțăm la odihnă, în timpul zilei și un somn deplin, în timpul nopții. Sondajele, însă, ne avertizează: efectele neglijării somnului pot fi cât se poate de serioase.

Studiile arată că, dacă în anii ’40, ai secolului trecut, oamenii dormeau, în medie, circa 8 ore, în prezent, acest interval s-a redus cu cel puțin 2 ore.

Potrivit portalului american business insider.com, dacă nu dormi suficient, ești expusă unor riscuri, ca:

Iritabilitatea

Reacţionezi exagerat la evenimente minore, care, de obicei, nu ar trebui să te enerveze.

 

Migrenă

Legătura dintre migrene şi lipsa de somn a fost observată de aproape un secol, însă medicii nu ştiu, deocamdată, cum s-o explice.

somn

Dificultăți de învățare

Dacă dormi mai mult, ai rezultate mai bune la învățătură.

 

Îngrășare

Dacă nu dormi suficient, riști să capeți un dezechilibru hormonal, care îți poate provoca o creştere a poftei de mâncare, în special pentru alimente foarte bogate în calorii.

 

Probleme cu vederea

Oamenii care nu dorm, riscă să aibă manifestări precum: vedere tulbure, vedere dublă sau chiar halucinaţii.

vedere

Reacții întârziate

Atunci când nu te odihnești suficient, riști să iei mai ficicil anumite decizii.

 

Imunitate scăzută

Este de ajuns să nu dormi o noapte, ca să-ți slăbești sistemul imunitar. Asta înseamnă că vei fi predispusă mult mai intens la infecții și bacterii.

imunitate

Boli cardiovasculare

Lipsa de somn duce le creşterea tensiunii arteriale. Aceste probleme apar la persoanele care dorm aproximativ 4 ore pe noapte în loc de 8, cât este necesar.

 

Distribuie articolul: