După ce a absolvit facultatea de “Contabilitate şi audit” la Colegiul Național de Comerț și ASEM-ul, Dan Petrache (25 ani) a decis acum un an să-și deschidă  o afacere cu produse de cofetărie de cea mai înaltă calitate. În prezent, pe rafturile magazinului său se găsesc peste 100 de feluri de bomboane, toate fiind importate de la o companie cu renume din Elveția. Este celibatar, lucru care-i permite să se dedice sută la sută afacerii sale ca să prospere. Cum a apărut ideea unei afaceri cu dulciuri?
Ideea a venit după o perioadă în care am călătorit foarte mult în Elveția. Și la un moment dat revenind acasă am înțeles că mi s-au terminat proviziile de ciocolată și nu găseam prin magazinele de la noi ceea ce-mi doream. Astfel, a apărut o idee foarte simplă de a le aduce acasă, să fie disponibile și aici.


Ce te-a motivat să deschizi o afacere cu bomboane?

Fiecare dintre noi are niște plăceri în viață. Eu primesc plăcere de la dulce, de la femei (râde), dar la momentul în care am înființat afacerea cu dulciuri aveam o vârstă în care eram mai interesat de dulciuri decât de femei. Mai exact, la momentul în care am înființat afacerea eram foarte îndrăgostit de dulciuri în special de ciocolate veritabile de cea mai înaltă calitate.

 

Ți-a fost dificil să te inițiezi în acest domeniu?
Nu, pentru că acest lucru îl fac din plăcere, iar recent am înțeles că pe lângă plăcere mai câștig și bani. Apropo, e un sfat foarte bun pentru cei care intenționează să-și deschidă o afacere indiferent de domeniul în care activează.

 

Ce înseamnă pentru tine această afacere?
Afacerea cu bomboane este ca un copil mic pentru mine. Am decis că toate produsele pe care le aducem din Europa să aibă un locușor în care oamenii îndrăgostiți de deliciii veritabile să poată găsi ceea ce-și doresc.

Cât te-a costat investiția de distribuție?
Cel mai greu într-o afacere este capitalul de început. La ziua de azi e vorba de milioane de lei, dar sunt bani pe care îi produci și-i reinvestești în timp. Nu e o zi X în care vii și pui pe masă zece milioane de lei. Investești în fiecare zi câte puțin.

 

Cum reușești să-ți vinzi produsele ținând cont de faptul că pe piață sunt și alți producători, inclusiv cei autohtoni?
Mi-e greu să spun că avem concurenți, pentru că noi promovăm segmentul premium, în care suntem unici pe piață. Este totuși un producător din Elveția care nu acceptă să fie produsă ciocolata așa cum o face Ucraina. Bomboanele producătorilor autohtoni, dar și a țărilor vecine se vând la ora actuală pe piață pentru că sunt cele mai ieftine. De aceea, consider că fiecare produs își are consumatorul și produsul său. De asta consider că trebuie să existe ciocolată de toate tipurile.

Vrei să spui că ciocolatele produse în Moldova sunt mai puțin gustoase decât cele elvețiene?
Pe piață este loc pentru toți, dar nu în zadar piața este divizată în segmente Premium, Super Premium. Ciocolatele de la noi sunt de cea mai înaltă calitate Premium, produse 4,5 la sută din boabe de cafea. Iar firma producătoare ale acestor bomboane are grijă să verifice și să mențină un nivel foarte înalt al calității lor.

 

Prin ce se deosebesc bomboanele de la magazinul tău de cele produse în R. Moldova?
Sunt veritabile, sunt produse la comandă și mereu proaspte, nu conțin coloranți, conservanți, sunt realizate din boabe de cafea premium, adică chiar este un produs deosebit. Desertul este un supliment la masă. Este o percepție greșită a desertului pe care multă lume o are astăzi. Ciocolata nu este un aliment care înlocuiește pâinea sau carnea, el este un deliciu. Mai bine să mănânci odată pe săptămână,dar ceva extraordinar de gustos de la care să primești plăcere. Asta e recomandarea mea pentru consumatori.

Ce sfat ai pentru tinerii care doresc să-și deschidă o afacere?
Mai întâi de toate să se îndrăgostească foarte mult de ceea ce vor să facă și atunci vor deveni mai inspirați, mai motivați, lucru care le va da puteri să reziste în momente dificile.

Foto: Arhivă personală 

Distribuie articolul: