Dacă există vreo perioadă când luarea în greutate nu numai că este acceptată, dar şi aşteptată sau încurajată, aceasta este sarcina.

Sondajele de opinie printre femei care îşi doresc copii, arată că cel mai mult le sperie naşterea şi surplusul de kilograme.

Adevărul este că, deşi o dietă echilibrată se impune mai ales în perioada de sarcină, cele mai multe dintre femei se trezesc la sfârşitul celor nouă luni cu mult peste cele 10-14 kg acceptate ca limită de luare în greutate.

A mânca cât pentru doi este însă nesănătos pentru făt. Este suficient să mănânci cu 300 calorii în plus pe zi, ca să îi asiguri sănătatea.  Nici o preocupare excesivă pentru surplusul de kilograme nu este sănătoasă. Vă vine să credeţi sau nu, nu puţine sunt femeile care ţin cură de slăbire în primul trimestru de sarcină disperate fiind că, oricum, spre final vor lua proporţii!

Sarcină 

Limite de siguranţă

Deci, câte kilograme în plus sunt „sigure” în sarcină? Evident, creşterea ponderală este evaluată în raport cu greutatea iniţială: în cazul subponderalelor  se recomandă o creştere de 12 până la 18 kg, o femeie cu greutate normală poate lua între 11 şi 16 kg, iar dacă din prima lună ai pornit la drum cu kilograme în plus, este indicat să nu cântăreşti la sfârşitul sarcinii cu mai mult de 7-11 kg.

bebeluş 

Unde se „depun” kilogramele?

  • Placenta – 600 g
  • Lichidul amniotic – 910 g
  • Mărirea uterului – 910 g
  • Sâni – 910 g
  • Volum crescut de sânge – 1,82 kg
  • Lichid în ţesuturi – 1,82 kg
  • Depozite „materne” – 3,18 kg

Distribuie articolul: