Cartea “3S” de Carmen Brumă este un ghid pentru toate femeile care vor să scape de kilogramele în plus și să se mențină în formă. Cartea e inspirată din propria experiență a vedetei TV din România, care a slăbit peste 30 de kilograme. Cartea vine însoţită de un CD, care conține un set de exerciții, caree o să-ți “fure” doar 15 – 20 de minute din zi, dar care sunt, în același timp, foarte efective. “3S” se descifrează ca Sănătoasă, Suplă, Sătulă. Deși autoarea se adresează cititoarelor de gen feminin, sfaturile ei sunt bune și pentru bărbați, deoarece în carte descoperi cum să te alimentezi corect și sănătos.

Cartea începe cu mărturisirea prezentatoarei tv, Carmen Brumă, despre experiența ei în ale slăbitului. Începutul e unul care șochează, te stimulează și te face să recunoști ce e mai dureros. “Să fii grasă este o experiență traumatizantă, care lasă răni adânci în interiorul tău”, spune autoarea cărții. În primele pagini, aceasta mărturisește cititorilor cum a reușit să slăbească 30 kg, fără ca să le mai pună la loc, mai bine de 20 de ani. Carmen Brumă povestește și despre eșecurile sale, în încercarea de a slăbi.

 

 

3S” propune nu o dietă, căci doar cuvântul acesta provoacă o poftă de mâncare maniacală, ci un regim alimentar, bazat pe reguli ce contribuie nu numai la arderea kilogramelor în plus, ci și la îmbunătățirea stării generale de sănătate. În set, vei găsi un CD cu exerciții, care te vor ajuta să slăbești și să te menții suplă, după cum promite autoarea. Sunt exerciții concepute pentru 15 minute, dar foarte efective, deoarece implică toți mușchii corpului.

Primele 40 de pagini sunt pline de explicații simple, lipsite de formule sofisticate și teorii obositoare. Am regăsit în această carte o listă foarte utilă a alimentelor pe care nu trebuie să le combinăm, în caz contrat, ele nu numai că îngrașă, ci încetinesc și metabolismul, provoacă balonări și indigestii. 

 

 

Iată câteva sfaturi oferite de Carmen Bruma, în cartea “3S”:

* Dormi suficient dacă vrei să slăbești
* Nu sări niciodată peste micul dejun. E un obicei prost care, în timp, duce la supraponderabilitate sau chiar la obezitate
* Nu mânca seara, cu cel puțin 3 ore înainte de culcare, cu atât mai mult noaptea
* Bea zilnic 30-35 ml apă/kg corp

Iată lista alimentelor pe care nu trebuie să le combini:

* Carne cu brânză
* Carne cu cartofi
* Carne cu pâine
* Carne cu orez
* Pâine cu ou
* Pâine cu brânză sau cașcaval
* Paste cu carne sau brânză
* Fructele nu le combini cu nimic
* Iaurt cu carne
* Pește u cartofi
* Pește cu orez
* Mazăre, linte sau fasole cu carne

  

 

Celelalte aproape 40 de pagini conțin meniul zilnic pentru 6 săptămâni şi sfaturi despre cum să te menții în formă, iar la final, câteva rețete, pe care le regăsești în meniu și s-ar putea să nu le cunoaști.

Mi-a plăcut cel mai mult în această carte faptul că autoarea nu e adepta schemelor și formulelor de calculare a greutății perfecte. Ea susține că greutatea perfectă o atingi atunci când te privești în oglindă și îți place ce vezi în ea.

Lecturi plăcute! 
sursa foto: facebook.com 

 

Distribuie articolul: