Căpșunile sunt, probabil, deliciul univesal al tuturor popoarelor, astfel că foarte puțini oameni mai mărturisesc că n-ar ceda în fața unui astfel de desert. Pe lângă aromă, însă, aceste fructe gingașe și moi sunt capabile să ne întărească imunitatea, mușchii inimii și să ne facă mai bine dispuși. Ce alte beneficiile majore mai însoțesc căpșunile pentru sănătatea organismului, îți spunem în continuare.

Stimulează imunitatea

În sezonul estival, aceste surse organice de Vitamina C sunt recomandate în regimul alimentar de fiecare zi. O porție de căpșuni conține 51,5 mg de Vitamina C, adică jumătate din doza zilnică recomandată. Această capacitate a căpșunilor le conferă statutul de catalizator al sistemului imun.

Susțin sănătatea ochilor

Proprietățile antioxidante ale acestor fructe contribuie la prevenirea cataractei, care poate duce la orbire odată cu înaintarea în vârstă. Vitamina C, care se conține în aceste fructe dulci, contribuie la consolidarea corneei ochiului și a retinei.

Ajută în lupta împotriva cancerului

Vitamina C pe care o conțin, este unul din antioxidanții care ține tumorile departe de organism, iar acidul elagic, regăsit în componența lor, conține proprietăți de luptă contra celulelor canceroase.

Previn apariția ridurilor

Conținutul de Vitamina C, din căpșuni, contribuie și la producerea de colagen – substanța care conferă elasticitate și rezistență pielii. Pe măsură ce înaintăm în vârstă, această substanță se elimină în cantități tot mai moderate, iar consumul de Vitamina C poate lupta cu acest fenomen. Totodată, acidul elagic, conținut de căpșuni, mai contribuie și la protecția pielii împotriva razelor ultraviolete dăunătoare.

Luptă cu colesterolul dăunător

Căpșunile sunt fructele care contribuie și la menținerea sănătății inimii, dar și la prevenirea diabetului zaharat.

Reduc inflamațiile din organism

Antioxidanții și fitochimicalele care se conțin în căpșuni reduc inflamațiile din articulații, dar și din celelalte zone din organism.

Reglează tensiunea arterială

Potasiul, conținut în căpșuni, nu doar că ne menține inima sănătoasă, dar și reglează tensiunea arterială deviantă. Căpșunile sunt cele mai recomandate fructe, în acest domeniu.

Stimulează digestia

Datorită conținutului de fibre naturale cu care se pot lăuda, căpșunile vă pot ajuta să scăpați de constipație și de problemele intestinale.

Te ajută să-ți menții sub control greutatea corpului

Conținutul scăzut de calorii al căpșunilor și zaharurile naturale pe care le conțin, te ajută să eviți acumularea de kilograme în plus.

Sunt benefice pentru sănătatea prenatală

Acidul folic și Vitamina B, care se conțin în căpșuni, contribuie la dezvoltarea normală a creierului, a craniului și a coloanei vertebrale la făt.

Foto: www.twopeasandtheirpod.com, rontalk.com, www.pakistantoday.com.pk, www.lucilleroberts.com, hypothesisnow.wordpress.com, prasetio30.hubpages.com, slodive.com 

Distribuie articolul: