Anual, timp de 12 ani, în preajma sărbătorilor de Paști, Diaconia organizează tradițional campania Masa Bucuriei. În acest an proiectul este organizată cu sprijinul „Banca de Alimente”. 

Pe 24 aprilie, parte din campanie a fost colecta națională de produse alimentare desfășurată în cele mai mari rețele de magazine din Chișinău și întreaga țară.

Impactul colectei de alimente din campania Masa Bucuriei – 4000 prânzuri calde și 1400 pachete alimentare pentru oamenii nevoiași din întreaga țară.

În acest an, din cauza pandemiei, în colectarea alimentelor nu au fost implicați voluntarii, care de obicei, îndemnau oamenii să facă o donație. Totuși, în aceste condiții, prin solidarizare și implicare comună donațiile din Chișinău se vor transforma în 4000 de prânzuri calde, distribuite prin intermediul cantinei sociale mobile la domiciliul oamenilor nevoiași din diferite sectoare ale capitalei.

Colecta de produse din teritoriu va fi distribuită în 1400 de pachete alimentare care vor ajunge la familiile nevoiașe din sate în perioada sărbătorilor de Paști.

Astfel, grație implicării și solidarizării comune, am reușit să adunăm 4000 mii de prânzuri calde și 1400 de pachete alimentare ce vor fi distribuite în ajunul Sărbătorilor de Paști, dar și sub formă de prânzuri la cantina socială a Diaconiei.

„În acest an, colecta de produse alimentare a fost axată în mod special pe siguranța beneficiarilor și donatorilor. Am ales să organizăm altfel campania, chiar dacă rezultatele colectei au fost comparativ mai mici față de edițiile precedente. Resursele colectate la evenimentul din sâmbăta Floriilor au fost suplimentate prin parteneriate stabilite cu agenții economici pe parcursul anului pandemic 2020. Constatăm, de asemenea, cu mare bucurie o mobilizare fără precedent a celor 40 de parohii ortodoxe care au realizat Masa Bucuriei în întreaga țară. Cu fiecare gest de solidaritate, și în acest an putem să ajungem împliniți la beneficiarii noștri prin intermediul voluntarilor, aducându-le mesajul Hristos a Înviat.”, a declarat Igor Belei, Director Executiv Diaconia.

Campania continuă, vă reamintim că puteți susține cantina socială mobilă „Aproape de Aproapele” pe parcursul întregului an. Cu 50 de lei oferi un prânz cald complex pentru un beneficiar al cantinei sociale din Chișinău.

Apreciem implicarea rețelelor de magazine: Metro Cash and Carry, Kaufland, Linella, Supermarket Nr.1, Green Hills, Velmart, Family Market, Fourchette și partenerilor media Agora, Ea.md, Moldova 1, TVR Moldova.

Misiunea Socială Diaconia aduce mulţumiri speciale tuturor celor care au contribuit la organizarea şi desfăşurarea campaniei.