Cu adevărat este o artă să poţi vorbi manierat la telefon, astfel încât să obţii mult mai uşor rezultate pozitive. Din momentul în care aţi răspuns la telefon, persoana de la celălalt capăt al firului îşi poate crea o impresie despre starea dumneavoastră.
Elena, elevă în clasa a 8-a a început să-şi facă temele şi a uitat ce exerciţii are pentru acasă la limba engleză. Formează imediat numărul de telefon al colegei sale Cristina, dar răspunde mama ei.
– Alo!
– Bună seara!
– Bună seara! Îmi cer scuze dacă deranjez. Sunt Elena, colega de clasă a Cristinei. Aş putea vorbi cu ea?
– Da, desigur.
– Vă mulţumesc frumos. O seară plăcută să aveţi!
– Mulţumesc Elena, la revedere.
Iar după ce a obţinut răspunsul dorit, Elena i-a mulţumit Cristinei urându-i o seară productivă.

Potrivit bunelor maniere trebuie să răspundeţi/să vorbiţi la telefon cu bunătate, cu amabilitate, schiţând şi un zîmbet.
Nu este etic de a vorbi la telefon în timp ce aveţi musafiri sau sunteţi în ospeţie. Vă scuzaţi respectuos faţă de persoana care a telefonat menţionând că o să reveniţi ulterior.

Dacă o convorbire telefonică este întreruptă, nu veți suna dvs., ci interlocutorul, pentru că este posibil să vă căutaţi reciproc, iar telefonul va suna ocupat mereu. Totodată este bine să ţineți cont de programul colegilor, al prietenilor. Să nu deranjați mai devreme de ora 8:00 sau mai tîrziu de ora 20:00.În cazul în care ați format greşit numărul, vă cereți scuze respectuos, iar în situația în care vi se răspunde cu injurii, vă păstrați calmul, demonstrînd că sunteți un om educat.

Distribuie articolul: