Rucola este o plantă recent apărută în magazinele din Moldova, dar care nu merită ignorată. Este o plantă foarte folositoare organismului nostru ș,i totodată, foarte săracă în calorii. Ca să convingeți de „abundența” de vitamine și beneficii ce le conțin frunzele de rucola, vă prezentăm beneficiile acestei plante. Iată care sunt beneficiile consumului de rucola, potrivit andreearaicu.ro

1. Este săracă din punct de vedere caloric, însă bogată în vitaminele A și C.

2. Conține fibre și sulforafan (o substanță cunoscută pentru proprietățile sale anti-cancerigene). De asemenea, sulforafanul este un stimulator important pentru enzimele ce determină detoxifierea naturală a organismului.

3. Rucola este și o sursă bogată de calciu, fier, mangan, potasiu și acid folic, necesar menținerii sănătății oaselor.

4. Luptă cu succes împotriva ulcerului – este o alternativa sigură și naturală, tratamentului împotriva afecțiunilor stomacului. Reduce secreția acidă a acestuia și mediază activitatea hormonală pentru remedierea ulcerului.

5. Consumată frecvent, rucola poate lupta eficient în prevenirea multor tipuri de cancer.

6. Este bogată în nutrienți activi, care susțin digestia. O cană cu frunze de rucola consumata în timpul meselor, ajută tranzitul intestinal.

7. Rucola, cu gustul său aspru, este conoscută ca susținator al ficatului și al plămânilor.

8. Conține foarte puțini carbohidrați.

9. Este bogată în beta-caroten (vitamina A) și scade riscul de cataractă.

10. Semințele de rucola sunt folosite de secole pentru proprietățile afrodisiace.

Din rucola se pot găti numeroase salate, foarte proaspete, revigorante și sănătoase. O variantă ar fi să stropiți frunzele de rucola cu zeamă de lămâie, să adăugați măsline, roșii și brânză sau cașcaval și să stopiți ingredientele cu puțin ulei de măsline extravirgin și oțet balsamic la dorință. Tot din rucola puteți găti o salată folosind: ciuperci, oțet balsamic, rucola, ardei iute, parmezan, semințe de floarea soarelui, ulei de măsline și roșii. Sau o a treia variantă ar fi: rucola, castraveți (rondele), morcov (dat prin răzătoare), semințe de susan și ulei de măsline.

Rețete sunt foarte multe, cert este că toate vin să valorifice beneficiile consumului acestor frunze.

  

sursa foto: girlsgocrazy.info 

 

Distribuie articolul: