În cadrul celei de-a XII-a ediția e tradiționalului eveniment de modă Moldova Fashion Days, au fost prezente și cele două oficiale, reprezentând donatorii Proiectului de Competitivitate în Moldova. Signe Burgstaller, Ambasadoarea Suediei la Chișinău și Karen Hilliard, șefa Misiunii USAID în Moldova au purtat creații semnate de designeri autohtoni și au vorbit cu multă mândrie despre creșterile lăudabile ale industriei fashion din țara noastră.

Signe Burgstaller, ambasadoarea Suediei în Republica Moldova: „Sunt foarte mândră să port astăzi unul dintre brandurile „Din INIMĂ” – e vorba despre Sekana. Am vizitat primăvara fabrica acestui brand, alături de dna Hilliard și am fost surprinse să vedem o multe lucruri deosebite pe care le creează ei. Ceea ce vedem astăzi la Moldova Fashion Days, FW-2017 este doar vârful icebergului. Sunt foarte bucuroasă să susținem alături de Guvernul Suediei acest eveniment. Această industrie de manufactură se transformă în adevărata modă, așa cum ne-am și propus. Această transformate implică și îmbunătățiri în domeniul tehnologiei, dar și creșterea calității design-ului. Vrem să poziționăm brand-urile moldovenești la cel mai înalt nivel pe piața internațională”, a spus oficiala.

De cealaltă parte, șefa USAID Moldova a purtat o rochie semnată de Georgette.

Karen Hilliard: „Este o rochie Georgette, creată special pentru mine. De fapt nu am un brand favorit, toate îmi plac foarte mult și port cu plăcere creații made in Moldova.”

karen si signe Moldova fashion Days

Rugată să aprecieze creșterea industriei fashion în Republica Moldova, în ultimii ani, șefa USAID Moldova s-a referit atât la creșterea vânzărilor interne, cât și la exporturile, tot mai frecvente, ale brandurilor autohtone peste hotarele RM:

„Avem 38 de designeri la această ediție MFD, dar și câteva nume noi. Sunt absolvenți străluciți ai Academiei de Muzică, Teatru și Arte Plastice. Industria crește din ce în ce mai mult, doar anul trecut noi am văzut o creștere de 42 % (din 2015 și până în 2016). Iar în ultimii 5 ani vânzările în acest sector, doar în țara noastră, au crescut cu 520 de milioane de lei.

Au crescut exporturile către Europa și Asia. Exportăm și în Kazahstan, Cehia, dar și alte țări – ceea ce este un lucru absolut lăudabil. Jumătate din toate brand-urile de modă au ca proprietare femei – un lucru care nu poate decât să ne bucure, deoarece se dezvoltă și cresc locurile de muncă nu doar în orașe, dar și la sate”, a mai precizat oficiala americană.

Vezi și: Creații moderne și stilate la Moldova Fashion Days FW-2017. Iată cum a decurs prima zi a celei de-a XII-a ediție

Picii din ziua II a Moldova Fashion Days – îndrăzneală, culoare mult zâmbet. Vedeți colecțiile Lia Fia și Creme Brulee

„Moldova Fashion Days” a revenit la această ediție într-un nou format. Defilările au avut loc pe categorii:  copii, debut, ținute de zi, ținute de seară, cu o pauză de 30 min, destinate pozelor cu prietenii și cu designerii preferați, dar și pentru a oferi oportunitatea persoanelor din domeniu să stabilească contacte de colaborare sau să facă un schimb de păreri și informații. 44 de designeri locali și-au prezentat noile colecții în cadrul acestei ediții. 

Evenimentul „Moldova Fashion Days” a fost organizat sub egida APIUS (Asociația Patronală din Industria Ușoară) și susținut de către partenerii strategicii USAID și Guvernul Suediei, prin intermediul Proiectului de Competitivitate din Moldova. ZIPhouse este partenerul MFD în promovarea unor nume noi în industria modei din Moldova, dar și în cadrul unor evenimente cu caracter educațional. De logistica și fundraising-ul evenimentului s-a ocupat partenerul premium – „Berlizzo Events”. Locația a fost asigurată, pentru a patra oară, de către compania „DAAC Hermes”.