„Ce mănâncă un copil isteţ” este cartea de bucate necesară fiecărui părinte. Expertul în nutriţie Patrick Holford explică modul în care pot folosi părinţii planul său de alimentaţie sănătoasă pentru a optimiza sănătatea copiilor şi capacitatea lor intelectuală.

Fără nici o îndoială, a-ţi ajuta copilul să crească sănătos şi puternic din punct de vedere fizic reprezintă o a doua natură. Te gândeşti oare că dacă acesta are dificultăţi de concentrare, se comportă necorespunzător sau face mari eforturi ca să poată citi, este hrănit într-o manieră neadecvată? Dacă acest gând nu îţi trece prin minte, este fundamental să ştii că toate aceste atribute şi moduri de conduită depind de mâncarea pe care o consumă copilul tău.

Grăsimile esenţiale care îmbunătăţesc IQ-ul
Atâta timp cât copilul tău mănâncă peşte gras de 3 ori pe săptămână şi o porţie zilnică de seminţe, ar trebui să primească suficiente grăsimi esenţiale. Peştii cei mai buni din punctul de vedere al conţinutului de grăsimi Omega-3 sunt somonul, macroul (scrumbia), peştele spadă şi tonul. Dacă nu mănâncă peşte sau nu consumă seminţe zilnic, se recomandă suplimentarea dietei cu o formulă de grăsimi esenţiale. Cea mai importantă grăsime esenţială este Omega-3 şi există o gamă largă de suplimente alimentare disponibile, de la băuturi până la capsule. Nu este nici o problemă dacă pui conţinutul unei capsule în suc sau în mâncare.

Fructe şi legume proaspete
Multe fructe proaspete, într-o paletă bogată de culori, pot maximiza doza de substanţe hrănitoare vegetale pentru copilul tău. Alege, de preferinţă, fructe cu indice glicemic scăzut: mere, pere, prune, caise, fructe de pădure, piersici, portocale şi nectarine şi cu moderaţie fructe cu indice glicemic ridicat (care sunt bogate în fructoză), cum ar fi: banane, struguri, ananas, mango şi alte fructe tropicale. Cumpără şi din categoria celor organice, în special acele fructe care nu necesită decojire.

Selecție: csid.ro

Distribuie articolul: