Alla Scura s-a lansat în calitatea de designer vestimentar în Polonia în toamna 2014, fiind cea care a stat în fruntea noii colecții a mărcii „L’Ame de Femme”. Afacerea este una de familie, inițiată de doi frați originari din Republica Moldova și are ca scop să-i îmbrace și accesorizeze nu doar pe polonezi, dar pe întreaga Europă. Prin ce este special brandul și cum a ajuns moldoveanca să facă afaceri în Polonia, aflați din interviul de mai jos.

În compania dumneavoastră, pe lângă polonezi, lucrează și moldoveni – Potis&Verso este un model de cooperare moldo-poloneză demn de urmat. Cum reușiți să susțineți cultura și tradițiile moldovenești în echipă?

În primul rând, cu ajutorul sărbătorilor. Ne străduim ca acestea să se petreacă într-o manieră tradițională moldovenească – bucate tradiționale, muzică, costume, se vorbește moldovenește. Toate aceste elemente redau complexitatea culturii moldovenești și sunt binevenite de colegii și prietenii noștri polonezi. Sărbători precum Mărțișor, Ziua Independenței, Ziua vinului și altele sînt deja bine cunoscute echipei noastre.

femme1femme 2femme

Alla, recent v-ați lansat în noua postură de designer vestimentar. Cum vă simțiți în acest rol?

Munca de designer necesită o abordare specială și entuziasm. Nu îmi ajunge timp. Este imposibil pur și simplu să înveți moda – este nevoie să o simți și în fiecare sezon nou să reușești să te găsești pe tine în agenda extrem de încărcată.

Ce vă inspiră în procesul de creație?

Arta, pictura în special, anumite combinații de culori – deseori văd colecția ca pe o paletă de culori aprinse. Desigur o mare influență asupra alegerii făcute de mine o au și noutățile pe care le dictează moda la nivel internațional, cum ar fi de exemplu, Premiere Vision Paris, expoziția unde se formează tendințele în materie de modă pentru sezoanele următoare.

femme1femme2

Cum s-a nascut marca „L’Ame de Femme” și care este filosofia care stă la bazele ei?

Brand-ul „L’Ame de Femme” a fost creat de compania Premiera Donna cu suportul programului Moldova Competitiveness Enhancement and Enterprise Development Project II (CEED II) USAID. Filosofia mărcii corespunde denumirii sale. În traducere „L’Ame de Femme” înseamnă suflet de femeie. Principala sarcină a oricărui creator de modă este să scoată la lumină sensul profund care stă în această denumire – să arate frumusețea interioară a fiecărei femei, luînd în considerație faptul că fiecare dintre noi are individualitatea sa.

femme1femme2femme3

Ai putea să descrii portretul femeii pentru care este destinată marca „L’Ame de Femme”?

„L’Ame de Femme” – este întruchiparea imaginii unei femei tinere, o femeie de afaceri activă, care urmărește tendințele modei și nu poate trece neobservată. Ea este realizată în toate sferele vieții sale. O interesează moda și iubește confortul. Colecțiile noastre vor fi apreciate atît de femeile care sunt abia la începutul carierei lor, cît și de cele care deja au atins un anumit nivel de succes.

femme5femme6

Alla, care sunt tendințele în materie de modă pe care le vom putea urmări în colecțiile anului 2015?

Culoare anului 2015 este Marsala – un vin de desert sicilian. După părerea companiei Pantone, culoarea caldă bordo a acestui vin va fi culoarea anului. Nuanțele pastel: albastru deschis, bej, roz pal, alb vor fi și ele predominante. Culoarea neagră va fi înlocuită de verdele-gri.

Vor predomina țesăturile naturale – lâna, cashemir-ul, mohair-ul și blana. În materie de forme – silueta întinsă și liniile drepte, simplitatea croielii. O altă tendință este cea cu linii mai moi, pliseuri și straturi suprapuse în combinație cu eleganța. Dintre print-uri predomină motivele etno și cele animaliste. Vor fi actuale imitația de piele de șarpe și blană de leopard.

femme8femme9femme7

Ce le-ați recomanda doamnelor să achiziționeze în garderobă la începutul noului an?

În primul rând, vestimentația aleasă trebuie să sublinieze individualitatea femeii, să pună în valoare calitățile acesteia. Trebuie să nu uităm despre păstrarea proporțiilor siluetei și alegerea corectă a accesoriilor. Dintre culori aș recomanda verdele, albastrul, auriul și negrul. Și desigur, dantela, care este actuală deja câteva sezoane și va fi actuală și în 2015.

Sursa: Olga Corochii, Mămăliga de Varșovia

Foto: Facebook.com/L’Ame de femme