Să fii sănătos și fericit este simplu. Îmbrățișările sunt blânde, puternice, emoționante, uimitoare, dând un sentiment de căldură, securitate și iertare. Acestea sunt o parte integrantă a comunicării: între părinți și copii, iubiți, prieteni și colegi etc. Sunt simple manifestări ale sentimentelor, dar atât de importante, iată de ce: 

Din punct de vedere al psihologiei

Psihoterapeutul american, în secolul XX a prezentat teoria precum că o persoană are nevoie de 8 îmbrățișări pe zi pentru a se simți bine. E puțin probabil ca această cifră să fie o axiomă. Mai degrabă aceasta ar fi minimum. Lucrul constă în aceea că îmbrățișările reprezintă un proces puternic de schimb de energie, și unul pozitiv. Ați observat că după o îmbrățișare vă este mai ușor și parcă în mod surprinzător toate problemele trec pe planul secund? Deci, în timpul îmbrățișărilor între oameni se stabilește o puternică legătură emoțională. Pentru a o simți la cel mai înalt nivel, conform psihologilor, trebuie să dureze nu mai puțin de 20 de secunde. Anume de atâta timp aveți nevoie pentru a experimenta emoții pozitive, care să compenseze lipsa de susținere și atenție. Specialiștii au stabilit că omul care este lipsit de o asemenea apropiere, deseori se închide în sine și cade în depresie. Femeile, în special, sunt cele mai vulnerabile la acest lucru. Psihologii spun că ele simt o nevoie mai mare de îmbrățișări decât bărbații. Cu toate acestea, ambii nu ar trebui să își ascundă sentimentele. Dacă s-a întâmplat ceva, primul ce trebuie să faceți – să îmbrățișați pe cineva strâns-strâns. Aceasta va înlătura panica și va da speranța că totul va fi bine.

Nu este doar plăcut, dar și util

Oamenii de știință au aflat că emoțiile pozitive pe care le trăim într-adevăr au un efect benefic asupra sănătății. Deci, când îmbrățișăm în sânge crește nivelul de hormoni. De exemplu, produce oxitocină – un hormon, care este responsabil pentru reducerea anxietății și înrăutățirea sentimentului de siguranță. Deci, chiar și un străin cu care ne îmbrățișăm deja ne va fi mai apropiat. De asemenea, când îmbrățișăm în sânge sunt eliberate endorfine – hormonul euforiei și fericirii. Deci, o atingere obișnuită este capabilă să schimbe și cea mai rea dispoziție. Amintiți-vă, așa cum a fost în copilărie: cât de util era ca mama să își ia copilul în brațe, să-l îmbrățișeze – imediat îi apărea zâmbetul pe față. La adulți, de asemenea, această tehnică simplă funcționează. În plus, această atingere reduce cantitatea de cortizol – un hormon eliberat ca răspuns la stres, eliminând-ul și trimițând semnalele de calmare la creierul.

Surprinzător, dar este dovedit: îmbrățișările, asemenea vitaminelor, contribuie la creșterea imunității – crește nivelul de hemoglobină în sânge. Se spune că oamenii care adesea îmbrățișează și, la rândul lor, sunt îmbrățișați, trăiesc mai mult decât cei care își restrâng sentimentele. În cartea sa Aleph, faimosul scriitor Paulo Coelho a scris: „Fiecare îmbrățișare sinceră, din inimă, ne prelungește viața cu o zi”. Un alt studiu a arătat că o îmbrățișare pe zi poate fi comparat cu mâncatul unui măr. Pe îmbrățișările puternice sunt cheltuite aproximativ 70 de calorii pe oră.

Pentru îmbrățișări nu aveți nevoie de un motiv anume

Deși Ziua Internațională a Îmbrățișărilor este sărbătorită pe 21 ianuarie, pentru o astfel de manifestare a sentimentelor nu este nevoie de un anumit motiv. Este important să vă demonstrați dragostea, încrederea și respectul în fiecare zi. 8, 9, 10 – de câte ori este necesar – o îmbrățișare fără cuvinte va explica totul și veți avea o dispoziție bună pe tot parcursul zilei.