În sezonul rece este important să ştii cum să te protejezi de răceală sau gripă. Aurelia Evtodii, asistentă medicală de profil general, ne recomandă 5 metode de sporire a imunităţii. 1.Fructe şi legume de culoare verde
(mere, struguri, kiwi, avocado, varză, ţelină, spanac)

Acestea sunt foarte bogate în vitamine, minerale, dar şi fibre vegetale. Prezintă o sursă de energie semnificativă, deoarece cca 100g de struguri echivalează cu 100g carne slabă sau peşte.

2. Fructe uscate
(stafide, curmale, prune, caise, mere, nuci )

Acestea sunt bogate în vitamine, fibre, potasiu şi alţi nutrienţi esenţiali. Fructele uscate sunt soluţia potrivită pentru o alimentaţie echilibrată în sezonul rece. Studiile au demonstrat că fructele uscate conţin antioxidanţi şi oferă aproape aceleaşi beneficii pentru sănătate ca şi cele proaspete. Totuşi, specialiştii îţi recomandă să le consumi cu moderaţie, din cauza conţinutului ridicat de zahăr şi de calorii.

3. Citrice
(grapefruit, portocale, coaja de portocală, lămîia)

Aceste fructe sunt bogate în vitamina A, B, C şi calciu. Pe lângă faptul că sunt purtătoare de vitamine, citricile abundă şi în compuşi anticancerigeni. Ar fi bine să alternezi citricele săptămânal!

4. Portocaliu si Verde

Dacă vei ţine cont de această formulă, în alimentaţie, vei obţine un efect dublu. Combinarea vitaminei C cu A vor ajuta sistemul tău imunitar să poată lupta cu factorii externi. Sucurile preparate pe bază de morcov, ţelină şi mere sunt cele mai potrivite.

5. Varză murată

Organismul tău are nevoie în mod obligatoriu de vitamina B12, iar varza murată este singurul aliment care o conţine în mod natural. Pe lângă faptul că ajută la fortifierea imunităţii, varza murată îmbunătăţeşte memoria, este un excelent anticancerigen și încetineşte procesul de îmbătrânire, protejând sistemul nervos. Unde mai pui că elimină toxinele din organism şi mai este cunoscută pentru efectul său de stabilizare a tensiunii arteriale. Se consumă în cantităţi mari!

Distribuie articolul: