Obiceiurile zilnice ne pot păstra în formă maximă sau, dimpotrivă, să ne dea peste cap întregul organism. Însă care sunt obiceiurile bune şi care sunt cele greşite? Iată câteva studii care dau peste cap vechile credinţe în ceea ce priveşte obiceiurile nesănătoase şi cele bune pentru organism. Obiceiul 1: Bei cafea în loc de apă

Cercetătorii de la „Universitatea Vanderbilt”, din Nashville dau liber la cafea. Potrivit acestora, cafeaua ajuta la bună circulaţie a sângelui în muşchi şi în celulele creierului. În plus, scade la jumătate riscul de a dezvolta diabet. Cât despre efectul de deshidratare, cercetătorii de la „Universitatea din Nebraska” spun că organismul absoarbe exact aceeaşi cantitate de lichid, fie că e vorba de apă, ceai sau cafea. Asta nu înseamnă însă că trebuie să exagerăm cu consumul de cafea, fiindcă tot ce e folosit mai mult decât e admisibil are şi consecinţe negative.

Obiceiul 2: Amâni treburile programate deja

Aproximativ 75% dintre persoane amâna câteodată sarcinile programate în agendă, cel puţin aşa reiese dintr-un sondaj realizat la „Universitatea din Calgary”, Canada. Iar asta, cât nu ar suna de staniu, face bine pentru sănătate, potrivit cercetătorilor de la „Facultatea de Medicină” din Hamburg, Germania. Pauzele în care te joci, citeşti şi trimiţi un e-mail haios, în care îţi verifici contul de Facebook etc. Ajuta corpul să se destreseze şi previn apariţia durerilor de orice fel. Aceiaşi specialişti recomanda pauzele de scurtă durată (8 minute) cu o frecvenţă mai mare în locul unei pauze prelungite de o oră.

Obiceiul 3: Nu faci ordine după masă

Nu trebuie să te simţi vinovat dacă nu ai bucătăria curată perfect permanent. De fapt, exagerarea cu prafurile de curăţat antibacteriene îţi poate face mai mult rău decât bine. Cercetătorii de la „Universitatea din Michigan” sunt de părere că uciderea anumitor germeni le da posibilitatea altora, mult mai periculoşi, să se înmulţească în tihnă. Pentru a menţine curăţenia este suficient să foloseşti detergent de vase obişnuit şi să cureţi regulat suprafeţele. Se recomandă folosirea dezinfectantului o singură dată la două săptămâni. În rest, vasele şi ustensilele se spală doar cu detergent de vase şi apă fierbinte.

Obiceiul 4: Trimiţi SMS-uri celor dragi

Studii realizate la „Universitatea Linda Loma” din California arata ca socializarea, chiar şi prin trimiterea de SMS-uri, ajuta la păstrarea bunei dispoziţii şi la reducerea riscului de a intra în depresie. În plus, socializarea, sub toate formele ei, duce la sporirea producţiei de serotonină şi dopamina, hormoni antidepresivi.

 

Obiceiul 5: Consumi dulciuri la micul dejun

Cu toţii ştim că nu e tocmai sănătos să ai la micul dejun gogoşi sau prăjituri. Însă cercetătorii de la „Virginia Commonwealth University” combat această teorie pe care se bazează, aparent, o bună sănătate. Ei au demonstrat că persoanele care servesc la sfârşitul micului dejun câte o gogoaşă sau un croissant ori o prăjiturică, slăbesc de trei ori mai mult decât cei care sunt loiali cerealelor integrale neîndulcite şi atât, în condiţiile unei diete sănătoase pe durata zilei. Potrivit specialiştilor americani, un mic dejun care se încheie cu ceva dulce face creierul să producă mai multă serotonină.

Deci, pentru a ne simţi pe deplin sănătoşi este bine să facem ceea ce ne dictează organismul, dar să nu exagerăm!

 

Distribuie articolul: