Micul dejun este considerat cea mai importantă masă a zilei, spun nutriţioniştii. Cu toate acestea multă lume sare peste aceast moment al zilei. La persoanele care sar peste masa de dimineaţă se declanşează o supra-activare a creierului când persoana dă apoi peste alimente bogate în calorii, simţind nevoia să se arunce pe acest tip de hrană. Iată ce greşeli se fac de obicei la micul dejun. Nu consumi suficiente proteine. Ca să nu-ţi fie foame până la urmatoarea masă, e important să consumi proteine la micul dejun. Din păcate însă, o porţie de cereale cu lapte nu-ţi acoperă toate nevoile. Mănâncă şi un ou pe langă şi te vei simţi mai bine.

Mănânci prea puţine fibre. Cu cât mănânci mai mult zahăr, cu atât mai repede se digeră mâncarea şi cu atât mai repede ţi se va face foame. O altă soluţie în acest caz este să consumi fibre, care mai şi îmbunătăţesc digestia. Poţi pur şi simplu să adaugi nişte seminţe de chia sau de in în cerealele pe care le mănânci de obicei.

Nu consumi suficiente grăsimi. O masă fără grăsimi nu este deloc săţioasă şi ţi se poate face foame după numai o oră. Aşa că mănâncă grăsimi sănătoase – iaurt grecesc cu seminţe, avocado sau nuci.

Mănânci prea puţin. Chiar dacă un fruct este bogat în vitamine şi fibre, nu este suficient pentru prima masă a zilei. Aceasta trebuie să fie consistentă. Nu-ţi face griji, vei arde caloriile în timpul zilei. Încearcă să consumi undeva între 300 şi 400 de calorii la micul dejun şi te vei simţi mult mai bine. Acest sfat este valabil şi pentru persoanele aflate la dietă pentru ca le va ajuta să mănânce mai puţin în timpul zilei.

Mănânci prea tarziu. Nutriţioniştii recomandă să mănânci micul dejun în prima oră de la trezire. Atunci îţi pui metabolismul la treabă şi îţi faci plinul de energie şi nutrienţi pentru prima parte a zilei.

Sursa: realitatea.net

Distribuie articolul: