Odată cu sfârşitul lui iunie, multe dintre voi, cele care ne citiţi, aţi spus adio universităţii şi v-aţi pregătit să vă luaţi viaţa în mâini. Sigur că planul ideal ar fi ca viitoarea carieră să corespundă facultăţii pe care ai absolvit-o, dar nu întotdeauna este aşa. Revista Forbes îţi oferă 5 sfaturi care îţi vor prinde bine la început de cale. 1. Nu accepta prima ofertă pe care o primeşti – negociază salariul. Unele femei se tem să negocieze salariul iar altele pur și simplu nu cred că au dreptul de a cere mai mult. Luați în considerare acest lucru: dacă nu negociaţi din start oferta, veţi pierde cu mult mai mult pe parcursul carierei. Documentaţi-vă din timp cât costă pe piaţă un job ca al vostru, apoi evaluate abilitățile voastre față de cerințele locului de muncă. Dacă nu puteți obține salariul dorit, cereţi un bonus, mai mult concediu sau un alt beneficiu de lucru. Multe femei sunt surprinse cât de ușor este poţi obţine mai mult, doar întrebând.

2. Foloseşte-ţi vocea – nu aştepta ca munca să vorbească de la sine. Cele mai multe femei se simt incomfortabil să se promoveze pe sine şi gândesc că dacă vor face o treabă bună, cineva le va observa şi le va recompensa. Din păcate, rar se întâmplă aşa. Ideile tale, contribuțiile și realizările trebuie spuse, oricât de inconfortabil poate fi.

3. Acceptă laudele.
Cu toţii recunoaştem acest scenariu: porţi un costum nou si cineva îţi face complimente. Iar tu, în loc să mulţumeşti, îi spui: “Acest lucru vechi?” sau “Mulțumesc, am luat-o la reducere.” Din păcate, acest lucru poate fi un dezavantaj enorm la locul de muncă. Când şeful tău spune că ai făcut o treabă grozavă, nu e cazul să-ţi lauzi echipa, ci simplu să-I răspunzi printr-un “Mulţumesc”

4. Foloseşte un limbaj puternic. Nu contează ceea ce spui, ci cum o spui. Femeile sunt adesea percepute ca indecise sau nesigure pe ele şi asta din cauza modului în care vorbesc. Înainte de a trece la un subiect, folosesc foarte multe detalii şi au tendinţa să spună “Noi” în loc de “Eu”. Fii directă în ceea ce spui. Nu termina o frază cu întrebarea “Ce părere aveţi”, dar “Sunt interesată de feedbackul dumneavoastră”. Vorbeşte concis şi clar, fără “îîîîîî, ăăăăă”. Foloseşte limbajul tăcerii, mai ales când negociezi.

5. Stabileşte-ţi limitele. Când eşti începătoare la un loc de muncă, vrei mereu să-I mulţumeşti pe toţi şi începi a lucra 24/24. Niciun job nu merită să-ţi jertfeşti somnul, sănătatea sau familia. Cunoaște-ţi prioritățile, stabilişte-ţi limitele, fă alegeri inteligente și cere ceea ce vrei. Vei fi surprinsă cât de mult respect vei căpăta astfel.

Sursa: Forbes