Cititul unei cărți este mai mult decât o plăcere sau o obligație școlară. Lectura poate dezvolta abilitățile de “citire a gândurilor”. Se pare că lectura de literatură cultivă o abilitate cunoscută ca “teoria minții” – ceea ce specialiștii au descris ca fiind “abilitatea de a “citi” gândurile și trăirile altora”. Și aceasta nu ar fi nici pe departe singura modalitate în care lectura poate stimula mintea. Iată câteva alte beneficii: Cititul te poate ajuta să te relaxezi

Se pare că, în combaterea stresului, cititul este mai eficient decât activități precum ascultarea muzicii, savurarea unei cești de ceai ori cafea, sau o plimbare în aer liber. Cercetările detaliate au arătat că este nevoie doar de șase minute de lectură pentru ca organismul să se relaxeze (măsurând ritmul cardiac și tensiunea musculară).
Nu contează neapărat genul de lectură. Specialiștii spun că activitatea în sine te ajută să te relaxezi prin faptul că te detașează de grijile cotidiene, transpunându-te în lumea imaginară creată de autor.

Lectura constantă în timpul vieții menține sănătatea creierului, la vârste mai înaintate. Specialiștii sunt de părere că cititul și scrisul în fiecare zi, încă de la vârsta copilărieri, sunt activități care stimulează buna funcționare pe termen lung a creierului, crescând cu până la 50% durata de sănătate a legăturilor neuronale.
Ca orice alt organ din corpul uman, creierul îmbătrânește și el o dată cu trecerea timpului, și capacitatea sa de funcționare scade treptat. Una dintre cele mai comune boli care afecteaza creierul este Alzheimer – care se manifestă prin dificultăți în amintirea evenimentelor și acțiunilor recente. Deși apare, de obicei, după 60 de ani, riscul de a dezvolta această afecțiune scade considerabil, dacă pe timpul vieții creierul este constant stimulat prin activități precum citit sau puzzle.

Cititul te ajută să dormi mai bine
Tot mai mulți experți susțin că stabilirea unei rutine de citit înainte de culcare poate calma mintea și corpul, cu condiția că cititul să nu se facă de pe un dispozitiv cu lumina intensă (laptop, tableta, etc) care te-ar putea ține treaz toată noaptea.

Cititul te poate face mai empatic
Unii specialiști susțin faptul că “transpunerea emoțională” într-o lume fictivă creată de autorul unei povești te poate face mai empatic. Condiția esențială pentru că schimbările emoționale să aibă loc în realitate, este ca cititorul să empatizeze intens cu eroul poveștii și să trăiască din plin experiența cărții.

Lectura materialelor de (auto)dezvolare personală reduce depresia
O cercetare efectuată special în acest sens, a dovedit faptul că persoanele care citesc materiale, cărți sau lucrări despre auto-motivare și dezvoltare personală, pe termen lung, se pot trata singure de depresie. “Biblioterapia” – așa cum este numită tehnică de utilizare a cărților, filmelor și a altor materiale audio-video pentru tratarea diverselor afecțiuni emoționale – s-a dovedit eficiența în cazul depresiei severe; pacienții supuși testelor manifestand o îmbunătățire a stării.

Sursa: www.fastlife.ro

Foto: agentiadecarte.ro

Distribuie articolul: