Sănătatea este cel mai de preţ dar pentru fiecare din noi. A fi sănătos înseamnă a fi frumos şi dacă frumuseţea trebuie uneori nişte sacrificii, noi vă propunem 20 de alegeri corecte care să te menţină mereu tânăr. 1.Suc de cireşe în loc de pastile pentru muşchi. Ai febră musculară? În loc sa te îndopi cu pastile, bea un pahar de suc de cireşe. Antioxidanţii calmează inflamaţiile.

2. Gustări săţioase în loc de batoane proteice. După ce te întorci de la sală, mănâncă o banană, fulgi de ovăz sau cereale – sunt mult mai sănătoase şi nu conţin atât de mult zahăr.

3. Găteşte în loc să ieşi în oraş. Chiar dacă vrei să mănânci sănătos, ţi se face poftă şi alegi să te răsfeţi. Îţi comanzi un fel de mâncare pe care acasă nu ţi l-ai fi făcut sub nicio formă şi ajungi să mănânci mai mult ca de obicei.

4. Alege produse locale în loc de cele de la supermarket. Mergi cât mai des la piaţă, acolo găseşti tot ce e proaspăt şi în sezon, la preţuri mult mai convenabile.

5. Ulei de măsline şi oţet balsamic în loc de alte dressinguri. Sosurile din comerţ au o mulţime de ingrediente, dintre care multe sunt periculoase pentru organism. Mergi pe simplitate şi fă-ţi un sos simplu, plin de savoare.

6. Fructe întregi în loc de suc de fructe. Sucul este sănătos, însă pulpa fructului are şi ea beneficii – conţine fibre şi vitamine într-o doză considerabilă.

7. Spanac în loc de salată iceberg. Este plin de vitamina K, A, calciu şi fier.

8. Un pui de somn în loc de o bautură energizantă. Energizantele sunt bombe calorice care te ajută pe moment, însă pe urmă te seacă de energie. Dormi puţin şi te vei simţi mult mai bine.

9. Scorţişoară în loc de zahăr. Pune-o în cafea sau în fulgii de ovăz – te vei bucura de o aromă specială, la fel de dulce, dar cu mai puţine calorii.

10. Popcorn în loc de chipsuri. Popcornul este sănătos, conţine fibre şi antioxidanţi, ceea ce-l face extrem de hrănitor. Chipsurile, pe de altă parte, conţin multe ingrediente şi sunt foarte sărate.

11. Struguri congelaţi în loc de bomboane. Poate că sună ciudat, dar încearcă-i măcar o dată. Sunt mult mai sănătoşi, foarte buni şi fără zahăr.

12. Apă minerală în loc de suc. Simţi nevoia să bei o băutură carbogazoasă? Treci pe apă minerală. Dă-i o aromă de lămâie sau de vanilie dacă nu-ţi place gustul ei simplu.

13. Vin roşu sau bere în loc de cocktailuri. Dacă vrei o alegere sănătoasă la bar, încearcă să nu combini prea multe băuturi (care conţin şi siropuri). Un pahar de vin pe zi este chiar recomandat, iar berea face bine la rinichi.

14. Orez negru în loc de alb. Orezul alb este secat de foarte mulţi nutrienţi esenţiali (precum fibre), pe când cel maro este complet.

15. Paste integrale în loc de paste albe. Ca şi în cazul orezului, iţi recomandăm să alegi pastele integrale.

16. Fulgi de ovăz în loc de cereale. Cerealele din comerţ sunt pline de zahăr şi alte ingrediente nesănătoase marcate cu E. De ce să nu mănânci nişte fulgi de ovăz, care nu doar ca sunt delicioşi, au şi nişte proprietăţi incredibile?

17. Avocado în loc de unt. Ia o felie de pâine prăjită şi dă-i o aromă cu totul şi cu totul specială cu puţin avocado, puţină sare de mare şi câteva felii de roşii.

18. Mâncatul la masă şi nu în faţa televizorului. Dacă iţi serveşti prânzul sau cina în faţa televizorului, ai toate şansele să mănânci mai mult decât ai nevoie.

19. Ouă fierte în loc de prăjite. Ca să eviţi uleiul prăjit.

20. Cafea neagră în loc de latte. Dacă vrei să bei o cafea, alege una simplă. Îi vei simţi aroma mai puternic şi asta cu mult mai puţine calorii.

Sursa:www.foodstory.ro 

Distribuie articolul: