Poate ai acumulat câteva kilograme de sărbători, poate le aveai de dinainte. Îți poti propune ca, în 2014, sa ajungi la greutatea corporală ideală, să obții silueta perfectă după care tânjești. Cum? Pas cu pas, regulă cu regulă.

Sunt reguli simple, care – respectate – nu doar ca iti sporesc sansele de a ajunge la greutatea corporala ideala, dar contribuie si la construirea si mentinerea unei sanatati de fier.

 1. Concentreaza-te pe rezultatul dorit!

 Adica nu-ti propune sa slabesti 10 kilograme in trei saptamani. Stabileste-ti teluri tangibile. In materie de slabit, ideal este sa dai jos aproximativ un kilogram pe saptamana, pentru ca sanatatea sa nu-ti fie afectata si pentru a nu risca sa te ingrasi la loc ulterior.

 

 2. Sportul nu este negociabil

  Miscarea, exercitiile fizice, sportul in general trebuie sa fie ca spalatul pe dinti. Obligatoriu! Nimeni nu spune ca trebuie sa faci sport de doua-trei ori pe zi, dar cel putin o data este obligatoriu. Nu-ti gasi scuze de tipul “Sunt prea obosita”, “N-am timp”, “N-am unde” sau “N-am bani”. Sunt doar pretexte pe care le folosesti pentru a lancezi in canapea, cu telecomanda in brate si tesutul adipos pe solduri si pe burtica.

 

 3. Nu adopta solutii draconice

  Fie ca este vorba de un regim alimentar, fie ca este un program de fitness, incepe treptat. Nu renunta brusc la tot ceea ce esti obisnuita sa mananci si nu te apuca sa faci serii de cate 40 de abdomene daca nu te-ai mai antrenat. Pentru inceput, nu conteaza cate repetitii faci. Poti incepe sa faci zilnic trei serii de cate 10 abdomene. Este perfect in regula. Faci cat poate corpul tau. Cand nu vei mai obosi la 10 abdomene, vei creste numarul repetitiilor.

 

 4. Nu te refuza la un singur fel de miscare

  Odata ce ai inceput sa faci putina miscare in casa, cu siguranta ti se va deschide apetitul de mai mult. Pe langa faptul ca-ti va veni, in mod natural, sa cresti dificultatea exercitiilor, vei dori sa le si diversifici. Din acest motiv, nu rata nicio ocazie in care poti face miscare. Poate o prietena vrea sa iasa la alergat in parc. Iesi cu ea!

 

 5. Tine minte ca nu exista dieta potrivita pentru toti

 Niciun corp nu este identic cu altul si niciun organism nu functioneaza la fel la altul. Fiecare are particularitatile sale. Din acest motiv, nu exista nicio dieta care sa fie potrivita pentru toata lumea. Tocmai de aceea exista de la dieta vegetariana, raw pana la Atkins. Poate nu esti o mare fana a carnurilor, din acest motiv dieta Dukan (pe baza de carne) nu este potrivita pentru tine. Sau poate dimpotriva! Nu te simti bine daca trece o zi fara sa fi mancat macar o bucatica de carne. Gandeste-te la preferintele tale culinare inainte sa-ti stabilesti un regim alimentar. Nu te angaja sa urmezi unul predefinit. 

 

6. Mananca mai multe proteine

  In general, alimentatia unui om, in zilele noastre, este deficitara in proteina. De regula, introducem in organism mai multi carbohidrati decat trebuie. Desi la un regim alimentar normal, pentru un om cu greutate corporala normala, carbohidratii trebuie sa ofere 60% din necesarul caloric zilnic, adesea noi depasim aceasta limita. In schimb, nu introducem in corp suficiente proteine. Cea mai cunoscuta sursa de proteine este carnea. Dar carnurile alese trebuie sa fie mai slabe, pui, curcan, peste si eventual vita.

 

7. Portii mai mici, dar mese mai dese

  Unul dintre secretele unei siluete de vis este ritmul si frecventa cu care mananci. Si acestea conteaza, nu doar cantitatea si calitatea alimentelor. Pentru a manca, per total, mai putin, in fiecare zi, trebuie sa mananci mai des, iar portiile de mancare sa fie mai mici. Ideal este sa ai trei mese principale (micul dejun, pranzul si cina) si doua gustari (intre mese). Daca vrei sa slabesti, atunci micul dejun si pranzul trebuie sa fie mesele tale principale, iar celelelate trei sa fie gustari. Intre momentele in care mananci nu lasa sa treaca mai mult de 3-4 ore. Daca oferi organismului, o data la cel mult patru ore, ceva de digerat, ii mentii si metabolismul in miscare, motiv pentru care accelereaza arderile. Mesele trebuie sa fie, insa, mici.

 

 8. Nu renunta la mancarurile “pacatoase”

  Iti plac cartofii prajiti cu branza? Nu-ti exclude total din alimentatie, caci cu siguranta vei da iama in ei la un moment dat. Permite-ti o data pe saptamana sa mananci 150 de grame de cartofi cu branza rasa pe deasupra, de preferinta in prima parte a zilei, nu mai tarziu de ora 16.00. Ulterior, mananca doar iaurt si fructe. Nu-ti vei da peste cap regimul si nici nu te vei ingrasa. Nu trebuie sa-ti rapesti acea placere emotionala pe care ti-o ofera o mancare preferata, dar “pacatoasa”, atata timp cat consumi o portie mica.

 

 9. Vizualizeaza unde vrei sa ajungi

 Imagineaza-ti trupul de vis pe care ti-l doresti, vizualizeaza-l cu amanunte: cum vrei sa arate abdomenul, fesele, bratele, pulpele, chipul. Cu cat ai o imagine mai clara asupra a ceea ce vrei sa obtii, cu atat iti este mai usor sa parcurgi drumul catre atingerea acelui tel. Este o chestiune psihologica ce s-a dovedit ca functioneaza!

 10. Bucura-te de oua

 Ouale contin proteine si colina, un nutrient parte din familia vitaminelor B cu rol esential in mentinerea si regenerarea celulara, in sustinerea functionalitatii metabolismului si a activitatii creierului. Mai mult, ouale merg de minune cu legumele, motiv pentru care pot constitui un mic dejun si chiar si un pranz copios si sanatos. Asadar, asigura-te ca alimentatia ta contine si oua.

 11. Alege “verde”

Imagineaza-ti cum arata, din punct de vedere cromatic, alimentatia ta. Nuantele de rosu predomina? Atunci mananci cam prea multa carne. Sau poate predomina nuante de bej deschis, bej inchis? Atunci alimentatia ta abunda in produse fainoase. Niciuna dintre cele doua nu este sanatoasa. Un regim alimentar sanatos si echilibrat trebuie sa fie cat mai verde, adica sa contina cat mai multe legume, dar si fructe.

 12. Mananca ciocolata neagra

 Mananca o bucata mica (patratel) de ciocolata neagra pe zi. Aceasta nu doar ca-ti mentine inima sanatoasa, dar iti revitalizeaza si starea de spirit. Pana una alta, indiferent cat de sanatos este regimul alimentar, tot te lipseste de unele “placeri culinare pacatoase”, fapt care poate duce chiar si la deprimare. Combate riscul mancand un patratel de ciocolata neagra pe zi.

 13. Inchide-ti bucatarie dupa ora 19.00

 Daca te numeri printre cei multi care au un program zilnic clasic, asadar muncesc ziua, iar noaptea este pentru somn, atunci fa tot posibilul sa mananci pana in ora 7 seara. Dupa aceasta ora, considera bucataria inchisa. Regula nu este insa inflexibila, ci poate fi adaptata in functie de ora de culcare. Daca obisnuiesti sa te culci la ora 12.00, atunci “inchide” bucataria la ora 8 seara, iar daca esti pasare de noapte si nu adormi niciodata mai devreme de ora 02.00, atunci pot manca pana in ora 10 seara. Oricum ar fi, asigura-te ca intre ora ta de culcare si ultima masa trec patru ore. Daca trec mai multe, atunci se prea poate sa te ia foamea. Daca nu poti adormi cu stomacul gol, poti lua o gustare usoara, cum ar fi un iaurt de cel mult 150 de grame cu o lingura de cereale integrale.

Sursa http://lyla.ro

Distribuie articolul: