Aplicația Gardian – un start-up creat recent în țara noastră – le permite locuitorilor municipiului Chișinău să fie în siguranță, ei și cei apropiați, grație unui singur buton, accesat de la telefoanele lor mobile. Creatorii softului deschid cărțile și ne spun totul despre aplicația creată special pentru siguranța ta personală și a celor apropiați. Cât costă acest serviciu, te urmărește sau ba aplicația, ajunge la timp în caz de urgență echipa de intervenție și cât costă, în general siguranța, aflăm din răspunsurile lui Vladimir Rediboi, unul dintre fondatorii strat-up-ului.

Prin ce se deosebește Gardian de alte aplicații similare?

Există mai multe aplicații similare pe piața moldovenească. Ceea ce o face pe Gardian unică este în modul în care funcționează. Am transformat celebrul buton SOS, care pur și simplu trimite coordonatele GPS către serviciile de pază, într-o aplicație care îi permite persoanei să se protejeze pe sine, dar și întreaga familie.

Gardian este un serviciu complet: utilizatorul se înregistrează rapid și independent, alege un pachet potrivit nevoilor sale, îi conectează pe cei dragi la contul său (numărul de persoane este determinat individual), semnează un contract și alege metoda de plată convenabilă (una dintre opțiuni este achitarea automată, lunară a abonamentului de pe cardul bancar). Configurarea aplicației durează doar 10 minute. Iar mai apoi, nu mai trebuie să vă faceți griji de nimic – Gardian vă oferă liniștea și siguranța personală, dar și pentru toată familia.

Cum găsește Gardian utilizatorii săi? „Urmăriți” persoanele?

Nu, nu urmărim persoanele și nu le colectăm datele. Conform legii, nu avem dreptul să facem acest lucru. Și chiar dacă am încerca, sistemele de operare Android și iOS nu ne-ar oferi o capacitate tehnică necesară. Gardian are acces la coordonatele GPS numai în momentul apelului (apăsând butonul de ajutor). Este exact principiul după care funcționează aplicațiile de taxi.

Pentru ca aplicația să funcționeze, trebuie să aveți telefonul încărcat, cu acces la Internet și permisiunea de geolocalizare (în timpul utilizării).

Vladimir Rediboi, fondator GARDIAN App

De cât timp are nevoie echipa de intervenție pentru a ajunge?

Am creat cel mai rapid mod de a cere ajutor. Lucrăm în continuare pentru a ne asigura că timpul de așteptare pentru echipa de agenți este minim – 3-7 minute în Chișinău. Grupul operativ vă preia apelul în doar 15 secunde. Apoi, aplicația trimite datele în timp real despre locația dvs. către echipa operativă la fiecare cinci secunde și calculează cel mai bun traseu pentru a evita blocajele de trafic, chiar și în orele de vârf. Acest lucru vă permite să fiți găsit mai repede, ci și să oferiți informații actualizate despre locul în care vă aflați acum. Dacă este posibil, persoana care a apăsat butonul de ajutor poate trimite mesaje către grupul de lucru direct în timpul apelului pentru a-l direcționa corect.

În funcție de datele introduse inițial de utilizator în aplicație, timpul de sosire al echipei de intervenție poate fi și mai scurt: date personale introduse în aplicație, fotografii cu persoana, adrese utile și fotografii ale locurilor vizitate mai des, precum și informații despre caz, pentru a înțelege gravitatea lui. Cu alte cuvinte, oferim utilizatorilor noștri cel mai rapid mod de a cere ajutor, fără a pierde timp cu explicații detaliate (cum este în cazul apelului la poliție).

Deci, în acest moment, echipajele Prosecutor ajung în 3-7 minute doar în raza orașului Chișinău. Pentru a ajunge la un apel care vine din suburbii timpul se va dubla, dar nu depășește 15 minute.

Și dacă lucrurile se complică până ajunge echipa de intervenție?

Vă garantăm că o echipă de agenți vă va contacta în cel mai scurt timp posibil. Cu toate acestea, numai un agent de pază personal vă poate oferi siguranță completă non-stop.

Puteți însă și preveni anumite complicații. Spre exemplu, dacă simțiți că vă aflați într-o situație potențial periculoasă, puteți apela Gardian din timp.

Dacă totuși apelați Gardian în momentul incidentului, atunci trebuie să depuneți tot efortul pentru a amâna faza acută a conflictului sau pentru a scăpa de amenințare.

Ce se întâmplă dacă Internetul a dispărut sau telefonul s-a descărcat după apăsarea butonului?

Repet: în momentul apelului, coordonatele dvs. sunt trimise la fiecare cinci secunde. Dacă rămâneți fără comunicare, grupul de lucru va utiliza cele mai recente date primite. Combinat cu un profil completat în detalii, găsirea persoanei nu ar trebui să fie o problemă nici măcar în cazul pierderii conexiunii.

Poate Gardian să nu aibă un echipaj disponibil?

Nu. Grupurile operative sunt în permanență de serviciu în oraș. În caz de apel, vor putea ajunge în orice punct din Chișinău, în doar câteva minute.

De ce abonamentul este disponibil doar anual?

Modelul nostru de afacere ne permite să facem serviciul cât mai accesibil posibil. Abonamentul anual ne oferă posibilitatea de a planifica totul pe termen lung, iar numărul de abonamente ne oferă o idee despre cum să menținem și când să creștem numărul de echipaje, precum și să le menținem pe cele existente. În plus, contractul anual este gândit să ușureze viața utilizatorului. Acesta nu trebuie să se gândească la reînnoirea abonamentului sau dacă a achitat sau ba luna aceasta.

Ce se întâmplă dacă persoana respectivă nu folosește niciodată aplicația?

Gardian lucrează pe principiul asigurărilor: contractul este încheiat pe un an, chiar dacă nu folosiți niciodată aplicația (cel mai important este că aveți siguranța unui serviciu disponibil mereu).

Pentru a ne asigura că ajutorul ajunge la timp, menținem o infrastructură tehnică și fizică complexă: echipaje, servicii de expediere, echipamente, comunicații, funcționarea aplicațiilor, servere. Această infrastructură trebuie să funcționeze non-stop, astfel încât să puteți obține oricând cea mai rapidă și mai eficientă asistență.

De ce abonamentul este atât de scump?

În general liniștea dvs sufletească nu are valoare, la fel ca și timpul. Dar pentru a asigura această liniște sufletească, lucrează o echipă numeroasă: 230 de agenți Prosecutor și 20 de angajați Gardian. Costul liniștii dvs include munca tuturor acestor oameni 24/7.

Un abonament familial lunar, pentru 5 persoane cu apeluri gratuite incluse, costă 299 de lei, adică aproximativ 60 de lei pe lună pentru un membru al familiei. Gardian are pachete atât cu apeluri incluse, cât și, de exemplu, un pachet unic care nu include apeluri. În acest caz, fiecare apel va fi tarifat suplimentar cu 200 de lei, fiind un serviciu adițional (abonamentul respectiv include doar posibilitatea de a apela în orice moment la ajutor).

Ce se întâmplă dacă butonul este apăsat din greșeală, de exemplu, de un copil?

În primele secunde, apelul poate fi respins: imediat după apăsarea butonului de ajutor, contactați operatorul și informați personal că apelul este fals. Dar dacă apelul a fost acceptat, grupul de lucru este pur și simplu obligat să intervină. S-ar putea să fi fost forțați de cineva să anulați apelul. Gardian va veni oricum în ajutor.

Mai multe despre Aplicație pe GARDIAN
Pagina de facebook Gardian
sau pagina de Instagram @gardian

P