Peria şi pasta de dinţi nu sunt nici pe daparte cele mai indicate soluţii pentru sănătatea durabilă a dinţilor. Există şi alimente care ne hrănesc dinţii pe dinăuntru, oferindu-le minerale şi alţi nutrienţi necesari. Urmăriţi în continuare care sunt acestea, dar şi ce componente importante aduc cu sine.

Laptele

Fiind o sursă nemaipomenită de calciu, fosfor şi Vitamina D, laptele întăreşte nu doar dinţii, ci şi oasele. Oamenii de ştiinţă au dovedit că dacă îl consumăm regulat, laptele este capabil să ne întărească smalţul dentar. Pentru vegani, este indicat laptele de soia, care este o alternativă perfectă pentru laptele de vaci. Laptele de soia şi se migdale conţine o suficientă cantitate de soia.

Caşcavalul

Este un aliment extrem de necesar pentru sănătatea danturii, întrucât stimulează producerea salivei, conţine mult calciu şi fosfaţi care distrug aciditatea din cavitatea bucală. Această capacitate a caşcavalului va ţine cariile departe de dinţii tăi.

Merele

Consumul regulat de mere contribuie la o strălucire de invidiat a dinţilor. Acestea stimulează producerea salivei şi previn apariţia fisurilor de la suprafaţa dinţilor. Merele conţin o cantitate mare de vitamine şi minerale. Dacă vei consuma câte un măr, după fiecare masă, vei observa că dinţii rămân curaţi cu uşurinţă.

Portocalele

Sunt o sursă excelentă de vitamina C, D şi calciu, atât de necesar dinţilor. Specialiştii susţin că sucul de portocale distruge impurităţile din cavitatea bucală şi distruge bacteriile care distrug smalţul dentar. Sucul de portocale aduce cu sine sănătate şi bună dispoziţie!

Iaurtul

Iaurturile naturale sunt o sursă perfectă de calciu şi proteine. Consumând iaurt în mod regulat, vei echilibra nivelul de bacterii nu doar din cavitatea bucală, ci şi din sistemul digestiv. Asigură-te doar că acesta nu conţine adaosuri şi zahăr.

Nucile

Seminţele şi nucile sunte esenţiale pentru sănătatea dinţilor. Acestea conţin minerale şi vitamine care ne fac dinţii puternici şi rezistenţi. Miezul de nucă este o sursă extraordinară de fibre, fier, acid folic, magneziu, vitamina E şi B6, esenţiale pentru sănătatea danturii.

Ceaiul

Amatorii de ceai au dinţi mai sănătoşi decât cei care aleg doar cafeaua. Ceaiul verde şi negru conţin polifenoli care luptă cu bacteriile periculoase şi reduc riscul apariţiei cariilor. Nu este indicat doar să beţi ceaiul îndulcit cu zahăr. Mierea de albini este cea mai potrivită alternativă.

Ciocolata neagră

Pare incredibil, dar ciocolata neagră chiar contribuie la sănătatea dinţilor noştri. Ciocolata cu un conţinut sporit de cacao conţine tianin, o substanţă capabilă să prevină degradarea gingiilor şi a smalţului dentar. Alege ciocolata care posedă un conţinut de cel puţin 80% de cacao şi evită ciocolata care conţine mult zahăr.

Apa

Pe lângă faptul că este principala componentă a salivei, apa scoate particulele de mâncare dintre dinţi, previne cariile şi are grijă de smalţ.

Guma de mestecat, fără zahăr

Este cea mai bună soluţie de a menţine dinţii curaţi, dacă nu aveţi produsele indicate mai sus. Stimulează producerea salivei, substanţa care răspunde de neutralizarea acizilor produşi de bacteriile din cavitatea bucală. Pe lângă faptul că este un colector al resturilor de mâncare, guma de mestecat, fără zahăr, conferă şi o respiraţie mai proaspătă, deci ai doar de câştigat.

Foto: highlandstoday.com, www.motherearthnews.com, foodloversodyssey.typepad.com, linewalls.com, www.ihealthynutrition.com, www.atlanticavenuegarden.com, elldor.info, www.blogrealizandoumsonho.com.br, www.sheknows.com,

Distribuie articolul: