Roşiile – legumele de vară dulci, zemoase, delicioase şi, nu în ultimul rând, sănătoase! Scăzute în calorii, fără grăsimi şi bogate în vitamine, roșiile sunt binevenite în orice moment zilei. Ce ţi-ai putea dori mai mult de la o legumă?! Iată 10 motive pentru care roșiile sunt o alegere sănătoasă în dieta ta. 1. Vitamine și fibre
Roșiile sunt o sursă bogată de vitamine A, C și K, B6, acid folic și potasiu. Roșiile au un conținut scăzut de grăsimi saturate, sodium, cholesterol și calorii. În plus, conțin tiamină, niacina, magneziu, fosfor, cupru. De asemenea, roșiile conțin fibre și multă apă.

2. Piele sănătoasă
Betacarotenul din roșii (pe care îl mai întâlnim în și cartofii dulci și morcovi) protejează pielea împotrivă razelor dăunătoare ale soarelui. De asemenea, licopenul face pielea mai puțin sensibilă la razele UV, prevenind astfel apariția prematură a ridurilor.

3. Oase puternice
Roșiile au grijă și de oase, făcându-le mai puternice. Vitamina K și calciul contribuie la întărirea sistemului osos. De asemenea, licopenul îmbunătățește calitatea masei osoase, prevenind apariția osteoporozei.

4. Lupta împotriva cancerului
Același licopen protejează organismul împotriva celulelor cancerigene (la prostată, cervix, ovare, gură, faringe, gât, esofac, stomac, colon, rect). Antioxidanții din roșii luptă împotriva radicalilor liberi care distrug celulele.

5. Reglează glicemia
Aportul de crom prin consumarea de roșii ajută la menținerea unui nivel optim al glicemiei în organism.

6. Protejează vederea
Vitamină A din roșii ajută la îmbunătățirea vederii (mai ales cea pe timp de noapte). Studii recente au demonstrat faptul că un consum regulat de roșii reduce riscul apariției degenerării maculare (afecțiune ce include o varietate de boli de natură oftalmologică).

7. Păr frumos
Nu doar pielea beneficiază de vitaminele din roșii, ci și părul. Vitamină A întărește firul de păr și îl face strălucitor.

8. Vezică biliara și rinichi sănătoși
Roșiile previn apariția pietrelor la rinichi și la vezică biliara. Studii recente relevă faptul că persoanele care mănâncă roșiile fără sâmburi sunt mai puțin predispuși la formarea pietrelor la rinichi și la vezica biliară.

9. Reducerea durerii
Carotenoidele și bioflavonidele din roșii au proprietăți antiinflamatorii. Ca urmare, durerile se atenuează, inclusiv cele de spate și cele cauzate de artrită.

10. Slăbești
Gustările pe bază de roșii te ajută să te păstrezi în formă. Apa și fibrele din roșii contribuie la crearea senzației de sațietate și te vei simți plin pentru mai mult timp, fără să adaugi grăsimi și alte calorii la dietă ta.

Roșiile pot fi adăugate în dieta ta în multe forme: în sandwich-uri, în salate, în omletă, în tocănite și ghiveciuri, coapte, sos tomat, sos salsa sau suc de roșii. Indiferent cum le-ai consuma, ele sunt o sursă bogată de sănătate.

Sursa: Sfatulparintilor.ro

Distribuie articolul: