Toată lumea știe că fulgii de ovăz sunt mai sănătoși decât o porție de cereale cu zahăr, iar salata este mai bună decât un burger sățos. Dar știați că unele așa-numite „alimente sănătoase” sunt doar niște mâncăruri deghizate și de fapt sunt pline de calorii? Iată câteva alimente pe care trebuie să le știi.

1. Dressing-urile pentru salate

Chicken salad on white dish

De obicei, salatele sunt făcute din legume sățoase care oferă substanțe nutritive esențiale și ne ajută să nu ne abatem de la dieta pe care o urmăm. Dar atunci când în ea se adaugă nuci, brânză mărunțită, crutoane și sosuri cremoase, de fapt nu facem altceva decât să sabotăm dieta. Citiți etichetele de pe sosuri și observați că acestea conțin mai mult de 300 de calorii per porție. Așadar, dacă ținem o dietă, trebuie să renunțăm la aceste dressing-uri pentru că ele ne vor „pune” câteva kilograme în plus, iar acesta nu e scopul nostru, nu?

2. Cerealele

Cereals

Cerealele consumate la micul dejun ar putea face mai mult rău decât bine. Chiar și cele care conțin foarte puține grăsimi, odată ce sunt încărcate cu fructe uscate, le crește și numărul de calorii. Amestecul de cereale cu lapte integral, cu fructe proaspete, dar și cu nuci îți asigură porția necesară de calorii pentru o zi întreagă.

3. Iaurt congelat

Frozen yogurt with strawberry

Iaurturile congelate sunt cel mai des consumate în sezoanele de primăvară și vară. Este adevărat că de obicei, fructele conțin foarte puține calorii, dar odată ce am adăugat câteva nuci și un pic de sirop, numărul acestora (caloriilor) crește simțitor. Daca totuși nu poți rezista fără ele, atunci încearcă să-ți faci propriile piureuri din fructe proaspete sau congelate, dar cu iaurturi scăzute în grăsimi.

4. Fructele uscate

Dried_fruit

O porție de fructe uscate conține de opt ori mai multe calorii decât cele proaspete. Deshidratarea fructelor crește densitatea lor, și din moment ce porțiile sunt mai mici, vei fi tentat(ă) să mănânci și mai mult. Cele mai populare branduri care practică uscarea fructelor, adaugă zahăr și alți conservanți, din acest motiv crește și numărul de calorii per porție.

5. Sucurile de fructe

Fruit_juice

Zahărul încetinește metabolismul și creează un mediu de stocare pentru grasimi. Ai putea reduce aportul de zahăr în organismul tău, consumând băuturi dulci în cantități foarte mici. De fapt, băuturile sportivilor sunt o dovadă clară că acestea conțin foarte multe calorii. Citiți etichetele, deoarece aceste sucuri pot afecta greutatea și sănătatea dumneavoastră.

6. Produse lactate

Dairy_foods

Îți place laptele? Foarte bine, produsele lactate sunt o sursă bogată de calciu, de proteine și alte elemente nutritive esențiale, astfel un consum prea „mare” a acestor alimente vă sabotează eforturile dvs. de pierdere în greutate. Vezi etichetele acestora, fii atent(ă) la conținut, acesta trebuie să fie unul scăzut în grăsimi, spre exemplu laptele degresat și iaurtul simplu grecesc. Evitați iaurturile cu fructe; ele sunt bogate în zahar și nu sunt la fel de sănătoase precum par.

Granola

Granola

Granola conține fulgi de ovăz și nuci sănătoase, dar adausul de ulei și zahăr crește numărul de calorii. Un bol mic de granola poate conține aproximativ 500 de calorii, deci dacă nu-l faci de una singură în condiții casnice, ar fi mai bine să o eliminați din lista de alimente sănătoase.

8. Prăjiturile din orez

Original or classic rice cakes

Prăjiturile din orez sunt fără grăsimi și scăzute în calorii, dar din moment ce ele conțin, de asemenea, fibre și proteine, ar fi mai bine să le evităm. Aceste prăjituri crocante nu furnizează nici o valoare nutritivă, prin urmare nu vă reduc foamea deloc. Singurul beneficiu este că vă vor adăuga câteva calorii la numărul total de zi cu zi.

9. Burgerii Veggie

Veggie_burger

Burgerul Veggie ar trebui să fie o decizie inteligent. Dar, în funcție de marca, topping-urile, precum și tipul de pâine al acestora, caloriile pot ajunge la cifre colosale, chiar și la 800 (de calorii). Unele branduri folosesc brânză și alte grăsimi nesănătoase pentru a îmbunătăți gustul burgerilor, iar cele sățoase s-ar putea ridica chiar și la 1000 de calorii, așadar, rămâne să decizi dacă totuși sunt „buni” pentru tine.

10. Produse dietetice semifabricate

Microwave oven tray

Produsele concepute pentru a fi preparate în microunde nu sunt nici pe departe alimente sănătoase, deși toată lumea cunoaște aceste detalii, încă continuă să le consume. Plus la toate, producătorii folosesc foarte multă sare, pentru a îmbunătăți gustul acestora.  Suplimentul de sare promovează retenția de apă și compromite sănătatea dumneavoastră. Și încă ceva, aceste produse dăunează grav planurilor dvs de pierdere în greutate.

Sursa/foto

Distribuie articolul: