Lucrul prelungit în fața ecranelor, cititul incorect, aerul condiționat și atmosfera extrem de poluată sunt doar câteva dintre cauzele care duc la slăbirea vederii. Totuși, fiecare dintre noi își poate recăpăta sănătatea ochilor, alegând cu atenție cele 10 alimente indispensabile pentru recăpătarea unei ”vederi ca de vultur”. Vedeți, în continuare, care sunt acestea.

Nutriționista americană Elizabeth Somer, autoarea cărții ”Eat Your Way Sexy”, consideră că de câte ori deschidem gura, avem oportunitatea de a ne îmbunătăți starea sănătății, ori, din contra, de a promova dezvoltarea unei boli.

Elizabeth spune că substanțele care întrețin sănătatea ochilor sunt: Vitaminele C și E, seleniul, beta-carotenul și luteina. Autoarea afirmă că aceste substanțe, atât de prețioase pentru sănătatea ochilor, se regăsesc în:

SPANAC

Utilizat în prepararea sandwich-urilor sau a salatelor, spanacul va fi scutul care va preveni scăderea capacității ochiului de a vedea. Asta, deoarece spanacul este foarte bogat în luteină. Unul dintre cele mai cunoscute avantaje ale acestui antioxidant este puterea de a proteja împotriva cataractei și a degenerescenței maculare. Luteina, împreună cu zeaxantina (tot carotenoid) ajută la filtrarea luminii albastre, nocive și blochează acțiunea ei nocivă asupra retinei.

BROCCOLI

Această legumă verde și delicioasă conține, în egală măsură, luteină și Vitamina C. Studiile au dovedit că această plantă reduce procesul de slăbire a vederii, declanşat de înaintarea în vârstă. Aşadar, include-o în dieta ta cel puţin o dată pe săptămână.

CITRICE

Cantitatea mare de vitamina C, din compoziţia portocalelor, mandarinelor şi clementinelor protejează corneea şi cristalinul de cataractă – o afecţiune care atacă ochii, mai ales după vârsta de 65 de ani. Pentru a preveni apariţia acestei boli, consumă în fiecare zi citrice, ca atare sau sub formă de suc proaspăt.

NUCI

Acizii grași și omega 3, din compoziția nucilor, încetinesc uscarea suprafeței ochilor. Nucile de caju, migdalele sau miezul de nucă grecească sunt niște alimente care îți vor întări, cu siguranță, vederea.

FRUCTE DE MARE

Acizii grași care se conțin în aceste alimente previn modificările degenerative comune ale retinei și ale fundului ochiului.

ARDEI GRAS

Un ardei gras conține 240% din cantitatea zilnică recomandată, de Vitamina C. Această vitamină previne apariția cataractei.

AVOCADO

Luteina și zeaxantina, conţinute în acest ”unt vegetal”, menţin retina în cea mai bună stare. Aceste substanțe posedă proprietăţi antioxidante, previn cataracta şi degenerarea maculară – afecțiuni care pot provoca orbirea.

MORCOV

Această legumă conține beta-caroten – o substanță care se convertește în Vitamina A, un nutrient foarte important pentru sănătatea ochilor. Lipsa vitaminei A, în organism, duce la orbire și la xerophthalmie – o boală în care ochii nu mai pot produce lacrimi. Vitamina A previne apariția cataractei – boala care orbește.

CARTOF DULCE

Cartoful dulce sau ”batata” se găsește mai rar, în Moldova. Dacă îl găsiți, trebuie să știți că acest tip de cartof conține mult beta-caroten – substanța care întărește vederea și menține sănătatea sistemului ocular.

CEREALE INTEGRALE

O dietă cu un indice glicemic scăzut micșorează riscul apariției degenerescenței maculare cu până la 8%. Pentru o vedere sănătoasă, consumă cereale integrale precum orezul brun, paste integrale, tărâțe și toate tipurile de făina integrală.

 Surse foto: www.barefeetinthekitchen.com, www.anuts.com, io.ua, www.fmagazin.ro, www.wordchefscorner.com, www.purejuicing.com, www.uafs.com.ua, how2gainmusclefast.com

Distribuie articolul: