În acest an, Moldova Fashion Days va fi împărțit în 3 blocuri (mini show-uri) în fiecare zi. Pauza între blocuri va fi de o oră, timp în care invitații care decid să participe la toate trei vor avea ocazia să servească spumant, băuturi răcoritoare și cafea, să savureze gustările oferite de parteneri și să danseze pe muzica mixată de Dj-ul oficial al evenimentului. Salvați zilele de 23 și 24 martie, începând cu ora 16:00. În cadrul evenimentului, circa 40 de designeri autohtoni își vor prezenta colecțiile unice pentru primăvara-vara anului 2019.

Sâmbătă, 23 Martie 2019

Show I: Zephyr/ Zorile/ Mallena/ March Again/ Maicom/ Ajoure / Ana Popova

Show II: Vivi Art Boutique/ Lia Fia/ Tricon/ Julia Allert/ Feliz/ My Revival/ Intercentre Lux

Show III: Privilege Tuxedo/ Alina Bradu/ Ionel/ Nicole Storm/ Anette/ O`Blanc Memories

Duminică, 24 Martie 2019

Show I: Primul Sens/ Mi-e Dor/ Lilia Ceaicovschi/ Haskel/ Irene Vitali/ Loconic/ Vistline

Show II: Creme Brulee/ Mini Lady/ Sekana/ Georgette/ Premiera Dona/ Arabadji/ Evadeya

Show III: Katea Gri/ Valentina/ Martely/ ivi’N dress/ Sophie

În cadrul show-ului de modă, vor defila atât modele profesioniste, cât și 10 tinere amatoare. Pentru prima dată a fost lansat proiectul „Fii model pentru o zi”, care va oferi șansa doritoarelor să defileze pe cel mai important podium din Moldova. 9 designeri debutanți, 10 designeri de la Centrul de excelență ZIPhouse și 10 designeri de accesorii își vor prezenta colecțiile la Pop-Up Shop, de unde invitații vor avea ocazia să-și achiziționeze bijuteriile și accesoriile preferate, chiar în timpul evenimentului.

Motto-ul principal Moldova Fashion Days este „See Now, Buy Now”, care aduce o nouă eră în lumea fashion, una în care consumatorii pot cumpăra articole vestimentare imediat după ce au fost prezentate pe podium.

Alexandra Can, președinta APIUS, este mândră că în Republica Moldova se organizează evenimentul bianual Moldova Fashion Days, care are drept scop promovarea brandurilor de-acasă.

„Industria ușoară este o ramură strategică a economiei naționale, fiind unicul sector cu o balanță comercială pozitivă. Unul dintre succesele înregistrate de sector este crearea brandului de țară „DININIMĂ”- o platformă de promovare a producătorilor locali și de cultivarea mândriei de a purta produs autohton. Sub egida DININIMĂ, are loc și cel mai important eveniment fashion de la noi din țară: Moldova Fashion Days, care an de an, promovează cei mai talentați designeri din Republica Moldova”, declară Alexandra Can, președinta Asociației Patronale din Industria Ușoară (APIUS).

Doina Nistor, directoarea Proiectului de Competitivitate din Moldova, este sigură că MFD este o bună pistă de lansare pentru tinerii designeri.

„De peste 10 ani, partenerii de dezvoltare ai industriei ușoare USAID și Guvernul Suediei susțin creșterea unui sector care contribuie cu peste 360 de milioane de dolari la exporturi și susține peste 27000 de locuri de muncă pentru femei, în special în zonele rurale. Ne bucurăm că semințele plantate odată cu crearea platformei brandurilor moldovenești DININIMĂ dau roade și până în prezent, cu peste 100 de branduri conceptualizate și dezvoltate pe piața locală și care deja exportă pe piața regională în România și Ucraina, dar și alte țări din UE, Asia și SUA. Aceste branduri se regăsesc anual la evenimentul Moldova Fashion Days, care reunește talentul creator al designerilor moldoveni și îi disciplinează în a crea colecții urmărind trendurile internaționale. Și mai îmbucurător este faptul că MFD este și o pistă de lansare pentru tinerii designeri, inclusiv 9 debutanți, 10 designerii de accesorii prezenți la Pop-Up Shop și 10 beneficiarii ai Centrului de excelență ZIPhouse, creat și susținut de Proiectul de Competitivitate”, susține Doina Nistor, directoarea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Suedia.

Rodica Verbeniuc, directoarea Agenției de Investiții a Republicii Moldova, va susține în continuare evenimentul devenit deja tradiție: Moldova Fashion Days.

„Agenția de Investiții a Republicii Moldova deține mandatul de promovare a brandului de țară, pentru a atrage investiții în sectoarele economiei naționale strategice, printre care se află și industria ușoară. Pe parcursul anului 2018, am susținut acest sector prin cofinanțarea a 14 evenimente de promovare, 10 dintre acestea de nivel internațional. În cadrul evenimentelor au participat 43 de companii producătoare de haine, încălțăminte și accesorii, generând un volum de export care cifrează peste 3 mln. euro. În 2019 vom continua susținerea prin co-participare la evenimente locale și internaționale, vom conlucra la elaborarea catalogului de profile investiționale și la plasarea brandurilor noastre în cataloagele internaționale de buyeri și retail. Îmi doresc ca producția creată/fabricată în Moldova să cucerească cât mai multe inimi, fiind apreciată și purtată cu drag atât de cetățenii noștri, cât și de cei de peste hotarele țării”, menționează Rodica Verbeniuc, directoarea Agenției de Investiții a Republicii Moldova.

Moldova Fashion Days va sparge tiparele cu un show de modă de excepție, un decor în stil jungle și cu invitați aleși pe sprânceană. Pentru că nu am putut face abstracție de culoarea anului 2019, living coralul se va regăsi peste tot la MFD Spring-Summer Collections 2019.

Partenerul general: Cottage Residence

Gazda evenimentului: DAAC Hermes, Jaguar, Land Rover

Moldova Fashion Days este organizat de APIUS (Asociația Patronală din Industria Ușoară) și DININIMĂ, sub egida Invest Moldova și este susținut de partenerii strategicii USAID, Sweden Sverige și UKaid. Partenerul de organizare al MFD este Berlizzo Events.