Adesea, Școala devine un mediul favorabil dezvoltării fenomenului de bullying. Din păcate, acțiunile de bullying sunt răspândite și în multe instituții din Republica Moldova. Acest adevăr a determinat un grup de elevi să pună capăt fenomenului de bullying și au lansat campania online „Școală fără bullying”. Mai mute detalii despre inițiativa tinerilor, află mai jos.

Elevii sunt deciși  să contribuie la dezvoltarea unei școli unde fiecare coleg să fie respectat și acceptat așa cum este. Acest subiect a fost abordat de către membrii Consiliului Național al Elevilor din învățământul profesional tehnic, întruniți în cadrul celei de-a doua sesiune online a celui de-al patrulea atelier al Consiliului Național al Elevilor din învățământul profesional tehnic.

În cadrul sesiunii, adolescenții au prezentat produsele media ale primei lor campanii online, „Școală fără bullying”. Fiecare elev a avut ocazia să împărtășească ce simte și ce crede despre fotografiile și mesajele campaniei, ce ar îmbunătăți la ele, cum le-ar promova mai departe printre semenii săi și ce riscuri trebuie să ia în considerare în tot acest proces complex.

Campania online „Școală fără bullying” a trezit reacții pozitive în rândurile elevilor. Vezi mai jos câteva comentarii din partea acestora.

„Mulți, atât elevi, cât și profesori, nu știu ce înseamnă cuvântul bullying. Prin intermediul acestei campanii, avem ocazia să explicăm fenomenul pe înțelesul fiecăruia”

„Oricât de diferite au fost opiniile noastre în timpul discuției, totuși am ajuns la o concluzie comună: Bullyingul trebuie oprit, iar scopul nostru este să-i facem pe cât mai mulți oameni să înțeleagă asta.”

„Aceste imagini m-au făcut să înțeleg că e foarte important să fiu mai atentă la ce se întâmplă în jurul meu și să mă implic în anumite situații, chiar dacă ele pe mine aparent nu mă privesc.”

Potrivit lui Sergiu Toma, psiholog, campania online „Școală fără bullying” este o premieră pentru țara noastră. „Campanii de acest gen ale tinerilor nu s-au mai făcut în Republica Moldova, mai ales în situații de pandemie. Oameni reali au luat parte la situații autentice de bullying. Imaginile exprimă și tristețe, și frică, și agresiune, și curiozitate, și multe alte emoții. Dar a fost un joc în care fiecare participant a fost informat despre rolul său și care a fost desfășurat numai cu acordul fiecăruia. Or, în procesele de acest gen, participanții trebuie protejați de riscuri”, a subliniat Sergiu Toma.

Membrii CNE ÎPT au lansat, la 18 februarie 2020, prima lor campanie de prevenire a bullyingului în instituțiile de învățământ, după mai multe discuții cu elevi, profesori și psihologi din școli profesionale, colegii, centre de excelență. Ei au ajuns la concluzia că fenomenul poate fi diminuat dacă adolescenții și adulții ar fi mai bine informați despre acest subiect.

Distribuie articolul: