Abdomenul plat nu este obținut neaparat cu anumite exerciții, ci este obținut prin atingerea unui anumit grad de grăsime corporală care să permită mușchilor abdominali să iasă în evidență. 

Pentru a ajunge la un rezultat perfect, sportul, combinat cu o alimentație corectă este cea mai bună cale. Antrenorul Emil Onoico vine să ne arate cele mai efective mișcări pe care le poți efectua acasă pentru a obține un abdomen cu pătrățele.

Crunch sau răsucirea inversă

Culcă-te pe spate, fixează mâinile în porțiunea lombară, capul puțin ridicat și flexează genunchii. Repetă mișcare de 15-20 de ori, cu expirații la fiecare flexare.

Pentru partea de sus a abdomenului, se recomandă crunch-ul din poziția orizontală. Dezlipește omoplații de la podea, cu porțiunea lombară fixată, brațele poziționate după cap sau flexate în cruce. Efectuează trei seturi, a câte 15 repetări.

Contează mult ca direcția trunchiului și a coatelor să fie sub un unghi de 40 de grade.

Răsuciri pentru mușchii oblici

În aceeași poziție, efectuează răsuciri pentru mușchii oblici. Răsucește trunchiul, atingând cotul stâng de genunchiul drept și invers. Efectuează 12-15 repetări pentru acest exercițiu.

Scândura

Se știe deja că „scândura” sau „plank” este cel mai efectiv exercițiu pentru toți mușchii corpului, în special pentru abdomen. Stai în această poziție minim 20-30 de secunde per zi. Dacă ești deja experimentată în această poziție, efectuează „scândura” cu brațele drepte.