Dejunul este al tău, în totalitate și pe deplin. E masa principală din zi și nu se amână, pășește sau ignoră. La prima masă a zilei, încearcă să-ţi asiguri nutrienții prin alimente sănătoase, care îți vor da energie pentru întreaga zi și nu te vor îngrășa niciun gram. La fel de important e și cum mănânci: savurează în tihnă, bucuroasă de o nouă zi cu soare! OUÂ
Nu renunță la ele, dacă sunt printre preferatele tale. Gura lumii vorbește despre colesterol, dar oul este o sursă excelentă de vitamine și minerale, un aliment complet care previne obezitatea. Mănâncă ouă dimineața, ca proteinele din compoziția lor să-ți furnizeze energie și suplețe. Un ou fiert cu gălbenușul moale sau în varianta scrob cu un strop de somon este mai sănătos și mai sățios decât un covrig cald cu sare, care conține același număr de calorii. 

FRUCTE
Sunt ca o infuzie de vitamine la prima masă din zi, dar nu sunt prea sățioase. Încearcă un mic dejun bazat exclusiv pe fructe pentru purificare și tonus ridicat, dar în zilele de weekend, când nu mergi la serviciu și nu ai nevoie de energie suplimentară. O salată de fructe are efect de detoxifiere, prin fibrele care ajută la un bun tranzit și la menținerea florei naturale a sistemului digestiv.

CEREALE
Dacă le combini cu un iaurt slab și o mână de semințe, ai obținut o masă plină de fibre, proteine și minerale esențiale. Acest amestec savuros este nu doar foarte hrănitor, ci și te menține sătulă până spre orele prânzului. Unde mai pui că e prieten cu siluetă: carbohidrații cu eliberare lentă din cereale nu ridica nivelul glicemiei, cum o fac cei rafinați din pâinea albă, iar insulină nu atinge cote alarmante (acest hormon semnalează organismului să depoziteze grăsimile). 

Foto: culinar.md

Sursa: Femeia.ro

Distribuie articolul: