Fiecare om, măcar o dată în viață a avut parte de perioade stresante la locul de muncă. Dar în acest caz, ceea ce contează cu adevărat este cum faci față acestor episoade deloc plăcute. Vezi mai jos câteva tehnici care ar putea să te ajute și pe tine. 

Construiește relații de încredere cu colegii de muncă

Chiar dacă nu îți pot rezolva problemele, colegii cu calități de buni ascultători pot deveni un sprijin important atunci când ai nevoie să vorbești despre lucrurile care ți-au declanșat starea neplăcută și despre sentimentele tale. Alege persoane în care ai încredere și care te pot asculta fără să te întrerupă sau să te judece. Colegii de muncă mai apropiați pot veni în ajutor cu un sfat sau cu o glumă și te pot ajuta să alungi gândurile negative.

Detașează-te în zilele libere

Soluția cea mai ușoară la care mulți apelează pentru relaxare este vizionarea serialelor sau petrecerea timpului pe rețelele sociale. Cu toate astea, studiile au demonstrat că lumina albastră a telefonului sau a laptopului poate accentua anxietatea. Alege, în schimb, să ieși cât mai mult în natură, în aer liber. Dacă ai mai multe zile libere, ieși din oraș și bucură-te de plimbări lungi. Aceasta este cea mai bună modalitate de a-ți încarcă bateriile. Până la urmă, nimic nu creează un mediu mai armonios la muncă decât atitudinea pozitivă a celor cu care ai de-a face.

Găsește tehnici de relaxare care te ajută

Sunt multe metode de reducere a stresului într-un timp foarte rapid. Important este să le identifici pe cele care te ajută pe tine cel mai bine. Poți încerca exerciții de respirație, care îți calmează pulsul și sunt foarte eficiente pentru relaxare. Cel mai comun exercițiu de respirație presupune să inspiri pe nas timp de 4 secunde și apoi să expiri pe gură timp de 4 secunde, tehnică pe care o poți repeta de câteva ori, timp de cel mult un minut. De asemenea, închide ochii atunci când îți reglezi respirația și încearcă să-ți relaxezi cât mai mulți mușchi ai corpului.

Dacă ai posibilitatea, ascultă muzică liniștită în drumul spre și dinspre locul de muncă. Aceasta poate avea un efect mai puternic asupra psihicului tău decât îți închipui.

Mănâncă sănătos, fă mișcare și dormi suficient

Nu mai e un secret că nutriția și sportul joacă un rol important în sănătatea fizică și psihică a unei persoane. Fructele și legumele proaspete, ciocolata neagră, alimentele bogate în proteine (precum carnea de pui și somonul) pot fi un ajutor. Evită mâncarea bogată în grăsimi, zahăr și carbohidrați, dar și nicotina și băuturile care conțin cofeină sau alcool.

Sportul este un destresant natural. Endorfinele sunt eliberate în timpul exercițiilor fizice, iar asta îți va îmbunătăți starea de spirit și îți poate da chiar o senzație de euforie.

Un alt aspect important este somnul. Încearcă să îți creezi obiceiuri de somn sănătoase: stabilește o oră de culcare rezonabilă, astfel încât să te odihnești timp de 7-8 ore în fiecare noapte. Asta îți va da energie pe parcursul zilei și te va ajuta să înfrunți mai ușor obstacolele care apar.

Organizează și prioritizează

O modalitate bună de a gestiona stresul este să te organizezi foarte bine în legătură cu sarcinile de muncă. Clarifică scopurile, prioritizează în funcție de acestea, nu te implica în mai mult de trei proiecte în același timp, setează-ți termene limită realistice și folosește un calendar pentru a-ți planifica toate activitățile. Pe măsură ce pui la punct astfel de detalii, vei deveni mai productivă, mai eficientă și mai relaxată în privința îndeplinirii sarcinilor.

Sursa: Kudika.ro

Distribuie articolul: