Silvia Solonari a pierdut numărul anilor de când a plecat de acasă și împarte acest cuvânt între două continente. Nu a uitat de locul care a trimis-o în lume și, pe lângă munca în companii mari, pentru diverși antreprenori, Silvia a creat o fundație prin intermediul căreia încearcă să ajute familiile social-vulnerabile din localitatea de baștină. La Chișinău s-a aflat pentru o săptămână ca să ofere femeilor de afaceri mai multe instrumente și sfaturi despre cum să-și dezvolte corect business-ul.

„În SUA la moment lucrez pentru companii de marketing, lucrez cu diverși specialiști în PR, dar m-aș concentra astăzi pe fundația „Familia Solonari” – pentru noi fiind un proiect de suflet, prin care ne-am propus să ajutăm femeile și copii din familii social-vulnerabile din satul meu de baștină, Ermoclia, Ștefan Vodă”.

Potrivit Silviei, femeile antreprenoare din Moldova ar trebui să beneficieze de mai multe servicii de susținere, această practică fiind una foarte necesară tinerilor care nu au un curs de antreprenoriat în școală. Cei care găsesc perspective, reușesc, afirmă Silvia. Moldovenii sunt creativi și ar trebui să vină cu noi produse și know-how, dacă doresc să-și deschidă piețele de desfacere în SUA.

„Am fost la Soroca, la Ungheni unde am întâlnit doamne minunate. Femeile deja au ideile lor personale ceea ce acum 10-15 ani nu prea se întâmpla. Ele lucrează și sunt foarte puternice, doar că ele au nevoie de puțin ajutor și să fie ghidate.

Ca să fii antreprenor nu este ușor, chiar și în SUA câteodată sunt chestii delicate, dar dacă ai spiritul foarte puternic, le treci. Un lucru foarte important este când se creează organizații de femei, traininguri cu participarea femeilor, care se susțin una pe alta, trebuie să fii acolo. Astfel de organizații sunt foarte multe în SUA, mă bucur mult că apar și la noi. Noi avem foarte multe programe de suport disponibile acolo, în SUA, trebuie doar să îți dorești. Eu cred că orice femeie poate să fie de succes atâta timp cât are un sprijin.”, declată Silvia în interviul pentru EA.md.

„Sunt foarte mulți factori pentru a dezvolta o afacere, dar cel mai important ar fi:

  • Deservirea clienților, din păcate mai avem foarte mult de lucrat la acest capitol.
  • Aroganța este foarte mare în rândul moldovenilor. Ar fi păcat să spun că toată lumea este așa, nu, nu toată lumea este așa, dar e multă lume…”, mai adaugă Silvia.

Fundația „Familia Solonari”
„Noi la această fundație încercăm să ajutăm copii nu nevoie speciale și recent am ajutat oamenii chiar din satul unde eu m-am născut, pentru că nu este ușor să ajuți niște oameni pe care nu îi cunoști. Pregătim acum, către începutul viitorului an școlar, pentru acești copii ghiozdane și donații de cărte în limba engleză.”

Ce am putea noi învăța de la antreprenorii americani
„Haideți să lăsăm aroganța asta care nu e deloc necesară, odată ce vom fi mai omenoși multe drumuri se vor deschide. Vreau să văd mai multă susținere, este bine să fie competiție, fiindcă fără asta o afacere nu se dezvoltă.”

Video: Moldovatimes.com