Luna decembrie este momentul când facem totalizările pentru anul care a trecut şi ne punem obiective pentru cel care vine. Visăm să fim mai suple, mai active şi mai atractive. Iată cum să ne atingem scopul mult visat. 1. Scapă de kilogramele în plus. Deşi este una dintre cele mai populare dorinţe puse pentru noul an, majoritatea îşi pierd elanul chiar în prima lună. Un scop bine definit şi concentrarea pe rezultat este un lucru foarte important în procesul de slăbire. Primul pas e să-ţi propui un scop realist. Nu te aştepta la rezultate miraculoase într-o singură zi, 3-4 kg pe lună este cea mai sănătoasă metodă de slăbire. Dar fii atentă, nu te înfometa. Căte o gustare de 5-6 ori pe zi îţi va asigura cantitatea necesară de calorii, dar ai grijă să încorporezi şi fructe şi legume în ea.

2. Întăreşte relaţiile cu cei apropiaţi. Este prielnic pentru sănătatea ta să te reconectezi cu vechii prieteni şi rudele apropiate. Studiile au demonstrat că persoanele care au o viaţă socială sănătoasă şi legături puternice cu cei dragi trăiesc mai mult. În era tehnologiilor moderne este cu atât mai uşor să-ţi reîmprospătezi conexiunile sociale pierdute.

3. Reduce nivelul de stres. Lungi ore de muncă, somnul precar, lipsa de exerciţii fizice, alimentaţia nesănătoasă, toate pot contribui la stres. Stresul cronic poate duce la hipertensiune, digestie proastă, un sistem imunitar slăbit şi multe alte afecţiuni. Încearcă să-ţi creezi timp pentru relaxare. Petrece mai mult timp cu familia şi prietenii sau acordă puţină atenţie hobby-ului preferat. Ia o pauză în cazul în care nivelul de stres este prea mare. De asemenea, poţi să încerci yoga şi tehnicile de meditaţie. Stresul contribuie la multe probleme de sanatate grave, de aceea este important să ne ocupăm de el mai devreme, decât mai târziu.

4. Dormi destul. Privarea de somn poate duce la stres, depresie, scăderea imunităţii şi obezitate. Cantitatea necesară de somn este de şapte ore. Cu toate acestea, fiecare persoană poate avea cerinţe diferite. De aceea este foarte important să fim atenţi la reacţia organismului nostru. Un somn sănătos poate stimula sistemul imunitar, ajută la circulaţia sângelui, ne dă energie şi dispoziţie bună.

5. Mai puţin alcool şi fumat. Aceasta este o schimbare drastică în stilul de viaţă. Chiar dacă este greu, nu trebuie de renunţat la această rezoluţie. Cheia pentru a atinge acest obiectiv nu este de a elimina toate odată, ci de a reduce treptat consumul lor. Experţii cred ca sunt multe sanşe de succes dacă sunteţi într-o echipă şi aveţi un plan concret. Relaţia dintre fumat/băut şi o întreagă gamă de boli este bine cunoscută. Astfel, beneficiile pe care le va aduce un mod mai sănătos de viaţă sunt imense.

6. Hidratează-te. Apa este esenţială pentru un organism sănătos. De asemenea, este cheia pentru a pierde în greutate. Bea aproximativ opt pahare de apă pe zi (băuturile carbogazoase nu se iau în calcul). O hidratare suficientă reglează temperatura corpului, îmbunătăţeşte pielea şi părul, îţi dă energie şi ajută la eliminarea deşeurilor din organism. Laptele, sucurile şi ceaiurile de plante de asemenea nu trebuiesc neglijate.

7. Fă exerciţii fizice. Oamenii activi niciodată nu au probleme cu greutatea. Studiile arată că 30 de minute de exerciţii fizice pe zi adaugă 16 luni de viaţă. Pe lângă beneficiile pentru sănătate, acestea ajută şi la starea psihologică. O persoană care se antrenează regulat are mai multă încredere în sine, este mai atrăgătoare şi are mai mult succes în viaţa socială.

8. Mergi regulat la doctor. Acesta este unul dintre aspectele cele mai ignorate ale unui stil de viaţă sănătos. Nu amâna vizitele la doctor. La urma urmei, prevenirea este mai eficientă decât vindecarea.
Tu ce schimbări îţi propui pentru noul an?

Distribuie articolul: