Dacă te-ai împotmolit şi nu mai ştii ce să mănânci seara în zilele în care ţii post îţi recomandăm aceste reţete care se fac rapid şi sunt foarte săţioase. Supele cremă, curry-urile cu leguminoase (năut, linte, mazăre) sau combinaţiile pe care le poţi face cu paste integrale sunt printre cele mai bune alegeri pentru masa de seară. 

Când nu mai ştii ce să găteşti seara trebuie să încerci aceste 6 idei de cină de post:

1. Paste integrale cu ciuperci, usturoi şi fulgi de ardei iute


Pastele integrale în combinaţie cu diverse legume sau verdeţuri constituie o cină de post pe care o poţi face foarte repede. În plus, există atât de multe legume care merg de minune cu pastele încât nu ajungi să te plictiseşti niciodată de acest preparat. Chiar dacă nu poţi adăuga parmezan sau brânză mucegăită în zilele în care ţii post, puţin ulei de măsline adăugat la final în farfurie va conferi o aromă delicioasă. În plus, te poţi folosi de diverse plante aromatice pe care le poţi presăra peste paste.

Ciupercile se feliază şi se călesc în puţin ulei de măsline cu usturoi şi fulgi de ardei iute, iar la final se adaugă spaghetele integrale şi puţină apă, lăsând totul pe foc doar câteva minute ca să se întrepătrundă aromele şi pastele să absoarbă aromele. Se pun în farfurie, se presară pătrunjel proaspăt din belşug şi se stropesc cu puţin ulei de măsline extravirgin.

2. Supă cremă de mazăre cu broccoli


Este o supă săţioasă care conţine proteine din mazăre şi o poţi prepara foarte rapid seara.

Trebuie să pui la fiert mazăre congelată, ceapă, usturoi, ţelină şi florete de broccoli. După 10 minute, când legumele s-au înmuiat, se foloseşte un blender ca să le pasezi până obţii o supă cremoasă. Adaugă puţin ulei de măsline extravirgin, zeamă de lămâie, sare, piper şi frunze proaspete de mentă sau mărar. Prin urmare, nu-ţi va lua mai mult de 20 de minute ca să ai gata o supă hrănitoare şi delicioasă.

3. Taco cu năut, paprika afumată şi guacamole


Ai nevoie de lipii, avocado şi o conservă de năut ca să prepari rapid o cină inspirată de bucătăria mexicană. Pune la călit boabele de năut scurse, adaugă sare, paprika afumată şi pudră de usturoi. Foloseşte năutul aromat în combinaţie cu pasta de avocado ca să faci taco. Pune pe o lipie 1-2 linguri de năut, apoi guacamole (pastă de avocado cu ceapă şi roşii) şi frunze de coriandru sau pătrunjel şi ai gata un wrap delicios şi bogat în proteine.

4. Salată caldă de orz cu vinete şi mentă


Orzul integral poate să înlocuiască cu succes orezul alb. În timp ce se fierbe orzul la fel ca orezul, poţi să căleşti puţin o vânătă tăiată cubuleţe cu puţin usturoi şi ceapă. Se amestecă cele două preparate, se asezonează cu sare, piper, puţin oţet sau zeamă de lămâie şi se presară frunze proaspete de mentă.

5. Paste cu roşii şi spanac, în aceeaşi cratiţă

Astfel nu mai murdăreşti nici mai multe vase pentru că vei face sosul şi pastele în aceeaşi cratiţă. Pune la călit o ceapă, adaugă două linuguri de pastă concentrată de tomate, 3 căţei de usturoi zdrobiţi, o cană cu roşii cherry tăiate în jumătăţi, sare şi piper, amestecând până când roşiile se înmoaie. Adaugă apoi o cană cu apă, o cană de lapte vegetal şi toarnă 450 grame de paste. Lasă totul sub capac timp de 10 minute, adaugă un pumn mare de frunze de spanac şi 1/3 ceaşcă cu fulgi de drojdie inactivă care vor conferi o aromă uşoară de brânză. Presară busuioc proaspăt sau oregano uscat, în funcţie de gusturile tale.

6. Curry cu năut și ananas


Gustul dulceag al ananasului în combinaţie cu textura cremoasă a boabelor de năut şi învăluite în aromele puternice ale pudrei de curry transformă acest preparat în unul cu adevărat delicios.

Ingrediente
– 1 cană cu ananas tăiat cuburi
– 1 conservă cu boabe de năut
– 1 morcov
– 1 vânătă
– 1 zucchini sau dovlecel
– 1/2 ardei
– 1/2 ceapă
– 2-3 căței de usturoi
– Puțin ulei de măsline
– 1 conservă cu lapte de cocos neîndulcit (nu laptele vegetal de cocos din ambalajele de carton!)
– 2 lingurițe cu pudră de curry sau garam masala (un mix de condimente cu specific indian)
– 1 linguriță cu chimen măcinat
– 1/4 linguriță cu pudră de turmeric
– 1 linguriță de ghimbir proaspăt răzuit
– Sare și piper după gust
– 1/4 linguriță cu fulgi de ardei iute
– 1/4 linguriță cu boia afumată (opțional)
– Orez basmati simplu
– Frunze proaspete de coriandru sau pătrunjel.

Mod de preparare
Pune puțin ulei de măsline într-o cratiță și toate condimentele uscate plus ghimbirul, amestecând câteva secunde ca să intensifici aromele, după care se adaugă ceapa și se călește câteva minute.
Pune usturoiul, după care adaugă morcovul, vânăta, zucchini și ardeiul tăiate mărunt.

Se lasă sub capac 5-8 minute ca să se înmoaie, după care se adaugă bucățile de ananas și năutul scurs de apa din conservă.
Se toarnă laptele de cocos, lăsând totul la foc mic încă 5 minute. Se asezonează cu sare și piper după gust și se servește cu orez basmati simplu.

Sursa: Eva.ro

Vezi și: 10 trucuri de gătit de la bunica! Îți vor fi utile în bucătărie

Distribuie articolul: