Imaginează-ți un raft de magazin cu… cremă de mâini, să zicem. Toate cam la același preț, dar pe eticheta unora scrie „bio-componente” sau „cu extracte naturale”, iar pe altele  — nu. Ce vei alege? Strategiile bine gândite de marketing au transformat termenii „bio” și „natural” într-un brand independent. Fiind utilizate în ambalaje și publicitate, acestea cresc considerabil cererea și reputația producătorului. Subiectul însă este mai complicat decât pare.

Proveniența contează

Pătlagina — plantă medicamentoasă, care ajută la vindecarea rănilor. Natural? Desigur. Dar întotdeauna este utilă folosirea acesteia? Dacă este o frunză smulsă pe marginea unei autostrăzi aglomerate, atunci dauna provocată de plumbul acumulat în ea va fi mult dăunătoare, în comparație cu beneficiile ei. Nu tot ce este natural este și folositor.

 

Cum întrebăm producătorul?

Pe ambalaj scrie „cu extract natural de gălbenele”, dar de unde a fost obținut acest extract? Unde și cum au fost procesate florile? În ce condiții au fost crescute? Fără a cunoaște răspunsul, nu putem fi siguri că produsul cosmetic va avea un efect cu adevărat pozitiv. Iată de ce companiile care își respectă consumatorul vor avea o abordare foarte profesionistă față de procesul de producere: acestea nu cumpără componente presupuse naturale, ci le cultivă pe plantații proprii. Acest lucru conferă încrederea că în rezultat se va obține cosmetică nu doar naturală, ci cu adevărat ecologică. Exact ce caută un client exigent.

Câteva exemple în acest sens

Materiile prime pentru produsele cosmetice Weleda sunt cultivate prin metoda biodinamică în grădini speciale din Argentina, Elveția, Noua Zeelandă și alte țări.

Toate grădinile sunt situate în regiuni cu o ecologie mereu sub control, care nu folosesc îngrășăminte chimice și insecticide și cultivă plantele fără utilaje agricole complicate.

 

Yves Rocher are 55 de hectare de câmpuri îndepărtate de zonele industriale, unde sunt cultivate plante pentru extracte. Compania acordă atenție deosebită nu doar ingredientelor, dar se preocupă de starea solului și asigură controlul calității apei pentru irigare.

Unde le găsim în țara noastră

Știi care este partea bună din această poveste? Că în lista producătorilor ecologici există și întreprinderi din Moldova. Din anul 2012 Viorica Cosmetic realizează proiectul austriacului Z. Holzer, pentru a asigura producția cu materii prime organice pentru toate produsele companiei.

 

VIO-Park — este un teritoriu sălbatic din țara noastră în care cresc și interacționează diferite culturi: copaci, arbuști, ierburi. Aici pădurile coexistă cu grădinile, câmpurile și iazurile. Toate acestea sunt mereu sub supravegherea și cu ajutorul specialiștilor Viorica Cosmetic, dar fără intervenții drastice. Mereu sunt lucruri de realizat și de îmbunătățit, însă compania ne poate asigura că tehnologii ei lucrează cu extracte pur organice din levănțică, gălbenele, mușețel și alte plante toate culese în VIO-Park.

„Să creezi un viitor ecologic, sănătos și util la tine acasă este cea mai bună investiție!”, cred cei de la Viorica Costetic.

P