Lipsa de comunicare și sentimentul de singurătate, dificultăți și conflicte de relaționare cu semenii sau probleme sentimentale. Acestea sunt problemele reclamate de către cei care apelează la serviciul „Telefonul Copilului”. Pe parcursul anului 2018, s-au înregistrat peste 5.800 de apeluri, dintre care aproape 4.300 au fost unice. Dintre ele, peste 3.700 aparțin copiilor, vârsta cărora variază între șapte și 18 ani.

Cele mai frecvente sunt apelurile de consiliere, 1.664 la număr. În aceste cazuri, solicită suport atât copiii, cât şi adulţii, pe subiecte legate de comunicare, situaţii de hărţuire, probleme sentimentale, de relaţionare și, nu în ultimul rând, pe subiecte legate de anxietate şi sexualitate, se arată într-un comunicat.

Peste 1.700 de apeluri, la prima vedere, au fost considerate irelevante, acestea venind din partea copiilor care sună pentru prima dată, din curiozitate. Ulterior, aceștia au revenit însă cu sesizări reale, raportând uneori cazuri grave de abuz sau exploatare. Doar în anul 2018, au fost raportate 328 de cazuri de încălcare gravă a drepturilor copilului.

De la lansarea serviciului, adică din 1 ianuarie 2014, au fost înregistrate aproape 31.000 de apeluri. Acesta poate fi accesat gratuit din orice rețea, la numărul de telefon 166 111. Serviciul activează non stop, apelurile fiind confidențiale și anonime.

Sursa: Agora.md