Oamenii au început să acumuleze multe kilograme în plus, așă că mulți cercetători fac tot posibilul pentru a descoperi modalități noi de a pierde aceste kilograme și de a avea o siluetă de invidiat. Așa s-a ajuns la concluzia că este mișcarea, de orice fel, este esențială.

Pilates este considerat un sistem ideal, care implică atât corpul cât și mintea. A fost inventat la începutul secolului  XX de Joseph Pilates, un luptător de box de origine germană. El a studiat yoga și tehnici zen și a invățat multe despre vechile modalități de antrenament practicate în Roma si Grecia antică.

El a inventat un set de exerciții precum și niște aparate speciale cu ajutorul cărora se pot face aceste exerciții. În primul Război Mondial, împreună cu soția lui, Clara, Joseph a început să-i învețe pe bolnavii din spitalele de pe front aceste exerciții. Multe dintre mășinăriile inventate de el se folosesc și în ziua de azi, dar exercițiile care sunt disponibile pe dvd-uri sau casete video pot fi executate și acasă fără ajutorul acestor mașini.

Unul dintre principalele lucruri pe care se axează Pilates este lucrul cu balansul și cu întărirea mușchilor abdomenului și spatelui. Cu toate aceastea, există exerciții Pilates care întăresc fiecare mușchi din corpul uman.

www.atlaswellness.com

Concentrarea pentru a păstra anumite poziții și a lucra numai anumiți mușchi, asigură persoana care le face că va deveni mai puternică, va ajuta la arderea mult mai multor calorii și va tonifia corpul. Suplimentar, respirația este foarte importantă în Pilates deoarece ajută la menținerea atenției. Cei care practică deja Pilates vor observa anumite asemănări în mișcări și concepte cu yoga.

Dacă vei practica Pilates regulat vei avea foarte multe beneficii. Va creste capacitatea plămânilor cu ajutorul respirațiilor adânci, va fi îmbunătățită circulația sângelui. Vei câștiga putere și flexibilitate precum și balans, o anumită postură și iți vei întări tot corpul. Pilates duce și la creșterea densității oaselor și va duce la sănătatea articulațiilor.

La capitolul beneficii mentale se includ o mai bună perspectivă asupra corpului tău, mai puțin stres, un sentiment general de bine, mai multă energie și abilități mentale deosebite. În timp ce foarte mulți oameni merg la sala de fitness pentru a lucra la diferite aparate împreună cu instructori profesioniști, este foarte posibil să obții aceste beneficii și la tine acasă. Unele dintre mișcări se pot face în timp ce stai în picioare, pe scaun sau intinsă pe pat și vor duce la creșterea elasticității corpului și a puterii lui.

www.popworkouts.com

Cu toate acestea, trebuie să ai grijă atunci când faci aceste exerciții acasă ghidându-te doar după un dvd sau o casetă video. S-ar putea să te rănești dacă nu faci exercițiile corect. Ar trebui să lucrezi inițial cu un antrenor și abia ulterior să faci exercițiile singură acasă. Așa ai putea vedea care sunt pozițiile corecte și nu vei risca să te rănești.

În număr de 36, aceste exerciții dezvoltă armonia trupului, imbunătățește starea de bine a organismului și tonifică intreagă musculatură. Aceste exerciții pot fi executate de orice persoană, și la orice vârstă. Se recomandă și persoanelor cu probleme ale coloanei vertebrale, picioarelor, etc. Principiul acestora stă în concentrarea pe „forța interioară” care sălăsluiește, după spusele creatorului acestui curent, în zona dintre buric și osul pubian.

Exercițiile se execută lent, cu accent pe conștientizarea tuturor miscărilor și a respirației. Rezultatele devin vizibile în decurs de 3-4 săptămâni, chiar mai repede dacă se respectă și o dietă echilibrată, ușor hipocalorica. Vei observa o remodelare placută a corpului – tonifierea abdomenului, îmbunătățirea formei picioarelor în general și ameliorarea aspectului zonelor cu probleme – fese și coapse – și nu în ultimul rând, reducerea celulitei.

Efecte pozitive apar și în ceea ce privește sănătatea spatelui, prin reducerea durerilor cauzate de poziția defectuoasă la birou. Prin exercițiile destinate zonei abdominale se urmărește, pe lângă dezvoltarea musculaturii și îmbunătățirea circulatiei sangvine și a musculaturii interne a zonei pelviene, cu rezultate benefice asupra vieții sexuale.

Pilates este o metodă folosită de mulți ani de către numeroși antrenori dar și de dansatori. Abia recent această metodă a început să fie adaptă și publicului larg. Mai mult chiar, unele tehnici sunt folosite în terapia fizică și de reabilitare deoarece poate ajuta pacienții să revină la puterea și balansul de care au nevoie, deoarece Pilates se focalizeaza mai mult pe interacțiunea dintre corp și minte și duce la creșterea activității creierului. Pilates este un program de exerciții care combină mintea și corpul dar, spre deosebire de yoga, tai chi sau zen, nu au și un element spiritual.

 

Distribuie articolul: