Anul nou abia a început și te gândești cu speranța la ce urmează, mai ales că te simți obosit și stresat. Ai mâncat de toate, ai băut mai mult decât de obicei, nu ai dormit pentru că ai ieșit în oraș cu prietenii sau în vizită la rude.

Acum, în ianuarie, o iei de la capăt. Exerciții fizice, cure de slăbire, etc. Aceste extreme nu fac deloc bine corpului tău. Iată ce ar trebui să faci, că să fii sănătos, mai puțin stresat și odihnit.

1. Renunta la diete

Mentailtatea “azi mănânc de toate, mâine nu mănânc nimic!” îți da organismul peste cap. Corpul nu răspunde foarte bine la extreme. În schimb, poți avea întregul an o dietă echilibrată, sănătoasă, cu o proporție de 85% alimente sănătoase și 15% din rândul celor “interzise”. Te vei simți minunat, fără să acumulezi frustrări.

2. Dormi

Culcă-te în fiecare zi la aceeași ora (ideal 22:00) și dormi cel puțin opt ore pe noapte. Agitația de Sărbători îți poate da peste cap metabolismul și îți poate tulbură sistemul imunitar. Un alt motiv pentru care trebuie să dormi suficient este că oboseală îți va afecta producția de hormoni ai sățietății, astfel că vei fi tentat să mănânci mai mult.

3. Fă mișcare

Exercițiile fizice sunt o binecuvântare pentru sănătatea corpului. Te ajută să ai o stare de spirit mai mult, să adormi mai ușor, să reduci nivelul de stres. Chiar dacă nu te duci la sala, poți opta pentru plimbări, exerciții de yoga, alergări ușoare sau mers cu bicicletă.

4. Nu sări peste mese

Pentru a “salva” calorii, oamenii au tendința să mănânce mai puțin (sau deloc), în ideea că vor „recupera” mai târziu. Săritul peste mese intervine in reglarea glicemiei din corp. Dacă știi că urmează o masă copioasă spre seară, pe parcursul zilei este recomandat să ai gustări lejere, nu să te înfometezi.

Sursa: Sfatulpărinților.ro

Distribuie articolul: