Era cu gândul la emigrare și deja stabilise anumite detalii, însă o sarcină care s-a lăsat cu probleme a făcut-o să rămână în țară. Ala Spatari și-a dorit să demonstreze ulterior că e posibil să creezi ceva și în Republica Moldova și a început să facă… hăinuțe pentru copii. Fetița ei a inspirat-o pentru a-și numi și brandul, iar acum marea provocare pentru Ala este să deschidă un magazin în Capitală.

Să pleci din țară reușești oricând…

Eu însă nu-mi mai doresc asta, ci încerc să mă dezvolt aici. Este foarte greu, dar sper și sunt sigură că voi reuși. Am părinți aici, rude, prieteni și îmi iubesc țara. Eram la un pas să ne stabilim undeva prin Europa, însă am avut o sarcină complicată, așa că am rămas acasă, circa 7 luni numai internată și sub supraveghere medicală. Așa s-a născut Ilinca și am rămas cu toții acasă. Necesitatea de a rămâne a devenit ulterior plăcerea de a dărui și a provocarea de a demonstra oamenilor de la noi că este posibil să găsească și acasă un produs calitativ, cu gust și stil, și la un preț destul de avantajos.

Mi-am propus să aduc copiilor nu doar haine albastre și roz

Înainte de a începe am analizat foarte mult piața internă și cea externă. Am făcut și sondaje printre mămici, care mi-au spus în primul rând că s-au săturat de alb, albastru, bej și roz. Ceea ce mi-am propus este să aduc mai multă culoare în hainele copiilor, dar și să „fur” câte ceva de le englezi, din stilul lor, pe care îl admir și care am observat că și clienților noștri le este pe plac.

Făceam totul singură – un adevărat „one woman show”

Când am creat primele articole îmi era foarte greu. Eram total singură, eu căutam materia primă, executam tiparele, administram întreprinderea, iar pe fiecare domeniu cerințele erau și mai sunt foarte mari. În toate aceste momente soțul îmi era alături, în primul rând moral, iar uneori chiar și luându-și liber de la serviciul lui pentru a mă ajuta. Cu greu am obținut certificatul de conformitate și, fiind câștigătoarea unui program pilot pentru Femei în Afaceri, plus ceva bani puși la ciorap în familie, am reușit să achiziționez ceva bunuri și materie primă pentru întreprindere.

Am dat haine la stânga și la dreapta doar ca să testez

Absolut fiecare hăinuță cusută era mai întâi probată de fetița mea. Făceam cadouri tuturor nepoțeilor care sunt tare mulți la număr, anume pentru a testa calitatea, croielile, comportamentul hainelor la spălare, în timp. Făceam acest lucru că sa vad părerile și întrebările mămicilor. Asta m-a ajutat să înțeleg care sunt greșelile mele și dorințele consumatorilor. Sunt conștientă de următorul pas care trebuie să crească afacerea mea, însă e greu și din perspectiva investițiilor, dar și din cea a personalului.

De la pici, la mămici cu burtici

Am foarte multe idei și modele care sunt în așteptare, vreau să-mi măresc colecția și să producem și pentru mămicile care alăptează sau sunt însărcinate, însă următorul pas sigur este ieșirea noastră pe piața din Chișinău. Totodată vreau să mă ocup de certificare europeană pentru a ieși la export. Este dificil să pornești o afacere cu buget mic. Iar adevărul este că nu doar banii sunt nevoia, trebuie să fii bogat științific, dar și moral. Cred că experiența mea de vreo 7 ani în confecții, pornind de la cusătoreasă și trecând prin fiecare dintre etapele de producție și management, îmi prinde bine acum.

Cel mai important la hainele pentru copii e calitatea!

Brandul Ilinca Style a fost un dar de la Dumnezeu. Mi-am zis în final că nimic nu va fi mai frumos decât numele copilului meu, plus că și e cu istorie, iar succesul brandului va fi cu siguranță motiv de mândrie pentru ea. Speranțele sunt mari, iar visele, deja trasate pe foaie, și mai mărețe. Mi-aș dori să avem o secție de producere de 3 ori mai mare cu un colectiv mare și cu o varietate de produse. Însă cel mai mult îmi doresc copii și părinți fericiți și mulțumiți. Da, și probabil încă un copilaș în familia noastră care ar testa/încerca toate ideile noastre creative.”