Gânduri precum „daca aș câștiga mai mult, aș fi fericită”, „dacă m-ar iubi aș fi fericit〜, „dacă aș slăbi aș fi fericit〜 ne urmăresc mereu, iar cercetătorii ne răspund la unison că astfel de aserțiuni nu sunt deloc adevărate. Pentru a resimți fericirea adevărată trebuie să îți schimbi setarea mentală. Iată câteva sugestii.

Studiile publicate pe Psychologies.ro demonstrează că cei care au tendința să fie neîncrezători, arțăgoși sau pesimiști sunt groaznici la prezicerea propriei fericiri viitoare.

Pe scurt, dacă ești deja „Morocanosul”€œ din poveste, o creștere salarială, pierderea câtorva kilograme sau întâlnirea poveștii de iubire pe care o tot visezi nu vor face nicio diferență.

Gândurile tale te împiedică să fii fericită

Nefericirea se sedimentează prin încrâncenarea de a-ți păstra același tipar al gândirii, cu aceleași ritualuri și clauze „dacă/atuncia€œ.

Mai mult, dacă uneori este sănătos și recomandat să te descarci povestind celor din jur, nu insistă prea mult în afirmații precum „șeful meu mă urăștea€” pentru că vei ajunge cu adevărat să crezi asta.

Întreabă-te ce anume te împiedică să fi fericită

Este gândul că nu vei găsi un partener? Sau că te urăsc colegii? Crezi că ești neatrăgătoare, grasă, scundă? Schimbă gândurile acestea despre tine.

Când ai astfel de idei, încearcă aceste patru întrebări recomandate de specialiștii în domeniu:„Este adevărat?”, „Poți ști cu absolută certitudine că este adevărat?”€œ, „Cum reacționezi când ai acest gând?”€œ, „Cine ai fi tu fără acest gând?”

Apoi, fă un exercițiu și gândește la polul opus: nu sunt neatrăgătoare etc.

Râzi de propriile probleme

Râsul este cu adevărat medicamentul ale cărui beneficii le resimțim cu toții. Acesta relaxează corpul, scade nivelul hormonilor de stres, crește sistemul imunitar și, că bonus, eliberează calmantele naturale ale organismului, endorfinele, care vor îmbunătăți starea de bine.

Distribuie articolul: