Scolioza este cea mai comuna diformitate a coloanei vertebrale și apare din mai multe motive: orele petrecute în șir calculatorului şi poziţia incorectă la masă, lipsa de activitate fizică și altele. Dacă ești afectat(ă) de scolioză, nu lăsa disfuncția să evolueze. Îți prezentăm trei exerciții care te vor ajuta să ameliorezi scolioza la tine acasă.

1. Genuflexiune
Stai cu spatele la perete (distanța – 10 cm). Pune picioarele la lățimea umerilor, ține brațele drepte și ridică-le. Când efectuezi genuflexiunea, spatele ar trebui să se lipească de perete. În momentul când ai simțit spatele lipit de perete, ține lipite de perete și șalele, omoplații și umerii, apoi așează-te puțin mai jos, până genunchii formează un unghi drept. Stai în această poziție timp de  30-60 de secunde.

2. Abdomen plat
Ia poziția în care faci flotări și razămă-te pe antebraț. Greutatea corpului tău ar trebui să se sprijine pe mâini. Încearcă să îți menții echilibru, în timp ce flexezi piciorul stâng și tragi de două ori călcâiul spre fese.  Revino în piziția inițială și repetă exercițiul cu celălalt picior. Flexează amblele picioare câte 10 ori.

3. Rotația
Pentru a-ți îndrepta umerii vei avea nevoie de un prosop. Îndreaptă spatele și poziționează-ți picioarele la nivelul umerilor. Întinde mâinile în fața ta și ține prosopul astfel încât să ai mâinile cât mai distanțate. Ridică mâinile în sus, până îți permite elasticitatea mușchilor. Numără până la cinci și revino în poziția inițială. Repetă exercițiul de cinci ori.

Distribuie articolul: