La 38 de ani, Natalia Gudima, fondatoarea și directoroarea generală a două companii, una din domeniul construcțiilor și cealaltă din domeniul consultanței în business („Tehnologia Succesului”), căută în permanență să-și dezvolte afacerea lansată în Republica Moldova prin implementarea unor noi tehnologii de succes în afaceri.
„Structura strategică a companiei este foarte importantă. Selecția corectă a candidaților, dezvoltarea personală sau trainingul este necesar în organizație pentru a crea competențe și pentru a motiva angajații”.

Ce dificultăți ați întâmpinat în momentul lansării afacerii?
Eram sigură că bagajul de cunoștințe pe care l-am acumulat de-a lungul anilor în domeniul economiei este suficient pentru a iniția o afacere prosperă. Problemele au început odată cu recrutarea incorectă a personalului. Vânzările le realizam doar eu cu soțul, iar după bani veneau toți. „Când îţi pun sare pe rană” și te doare cel mai mult, atunci apare și soluția. Într-una din zile, fiind demoralizată complet, vânzările mergeau prost iar criza ne apăsa pe umeri, am auzit un anunț la radio, precum că o companie organizează traininguri pentru prosperarea business-ului. Doua săptămâni de training mi-au schimbat viața la 180 de grade. Doar după o lună de zile lucrurile în companie au început a se normaliza, iar peste 4 luni volumul vânzărilor s-a majorat de aproximativ 4 ori.

Ce model de conducere ați implementat în organizație?
Stilul de conducere pe care l-am implementat, treptat, în companie este unul democrat şi dur, unde fiecare-și știe misiunea, onorându-și obligațiunile cu abnegație. Nu sunt adepta conducerii despotice, severe și aprehensive. Consider ideală varianta când fiecare angajat contribuie la prosperarea afacerii prin propriul simț al responsabilității și, evident că în acest caz, feed-back-ul din partea conducerii nu întârzie să apără. Fiecare angajat este similar unei albine, care prin efortul său contribuie la producerea mierii, la obținerea succesului comun. Vorbesc despre angajaţi productivi. Anume productivi.

Cum va motivați angajații?
Mai întâi de toate îi motivăm prin studii de cea mai înaltă calitate. Fiecare angajat participă la trainingurile pentru business și viață de la „Tehnologia succesului”. O altă motivare este climatul psihologic pozitiv din companie. Avem un colectiv unit, unde nu există loc de zâzanie si unde se face mai mult decât scrie în fișa postului. Şi, nu în ultimul rând, motivam angajații prin atenție și remunerare. Este important să asiguram un nivel suficient al veniturilor, pentru ca atenția angajaților să se orienteze mai mult spre calitatea serviciilor oferite clienților.

Ce sfat le-ați oferi celor care vor sa lanseze propria afacere?

Pentru a lansa o afacere este foarte important să fii înconjurat de oameni care au încredere în ideile tale. Ideile nu trebuie ținute acasă. Ele trebuie împărtășite, altfel riști să le vezi înfăptuite de alții. Ideea este necesară, dar nu esențială. Execuția este cel mai important lucru. De asemenea, trebuie să te pricepi la oameni, să recrutezi un personal calificat și etic. Din 30 de persoane invitate la convorbirea de angajare poți găsi una sau două potrivite. Dar dacă șlefuiești și „pui pe roate” tehnologia corectă de selectare a personalului, lucrurile merg foarte bine în viitor.

Care este Tehnologia Succesului în opinia Nataliei Gudima?
Succesul vine odată cu starea emoțională foarte bună, cu entuziasmul care mă ghidează în tot ceea ce fac, cu încrederea, perseverența și dragostea pe care o cultiv în familie și în afaceri. Mă simt un om împlinit știind că pot ajuta pe cineva care se afla în recesiune. Știu că mai am multe de făcut… dar am un vis: vreau ca lucrurile să meargă corect, în toate domeniile vieţii. Când va fi stabil în ţară, când producătorii etici vor fi susţinuţi, când cetăţenii Republicii Moldova vor scăpa de sărăcie, şi nu vor mai pleca în lumea mare, atunci eu voi fi convinsă că mi-am îndeplinit misiunea de fondator a „Tehnologiei Succesului”.

Distribuie articolul: