Bananele sunt perfecte în lupta cu kilogramele în plus pentru că au un număr scăzut de calorii şi sunt o sursă importantă de potasiu şi fibre. Puţini ştiu însă ce beneficii pot avea asupra corpului dacă sunt consumate constant. Cei care mănâncă două banane zilnic vor observa o serie de îmbunătăţiri în ceea ce le priveşte sănătatea.


1.Tensiune arterială scăzută

Bananele reduc tensiunea, pentru că au în compoziţie 420 g de potasiu. Acesta este deosebit de important în dieta pacienţilor care se confruntă cu hipertensiune arterială, insuficientă cardiacă sau aritmii, fiindcă ajută organismul să se menţină sănătos şi să funcţioneze corect.

2.Pierdere în greutate

Bogate în fibre, bananele sunt săţioase, taie poftă de mâncare şi reduc nevoia de a mânca dulce a pofticioşilor. Le poţi mânca simple sau combinate cu iaurt sau cereale. Dacă te grăbeşti, e alimentul perfect pe care îl poţi servi până a coborî la maşină sau până ajungi în staţia de autobuz.

3.Scăderea riscului de a suferi de anemie

Bananele conţin fier, care are rolul de a produce globule roşii. Ele mai au şi vitamina B6, responsabilă de reglarea nivelului de glucoză din sânge. Împreună, cele două elemente sunt benefice pentru persoanele care suferă de anemie.

Frau-mit-Banane

4.Îmbunătăţirea digestiei

Bananele se digeră uşor şi nu irită tractul gastro-intestinal. Până şi persoanelor care suferă de gastrită le sunt indicate în alimentaţia de zi cu zi.

5.Scăderea nivelului de stres

Aceste fructe delicioase îmbunătăţesc starea de spirit a consumatorilor. Ele conţin triptofan, un compus care contribuie la crearea serotoninei, adică al hormonului fericirii. De asemenea, de reţinut este faptul că o banană conţine în medie 27mg de magneziu, care contribuie la crearea buneidispozitii şi a unui somn odihnitor.

6.Completarea carenţelor de vitamine

Pe lângă vitamina B6, bananele conţin vitamina C, care ajută la producerea de celule roşii din sânge. Totodată, e benefică în procesul de vindecare a organismului. Această vitamina creşte puterea de concentrare, prin creşterea nivelului de noradrenalină din creier.

7.Creşterea energiei şi rezistenţei

Potasiul din banane previn crampele musculare, iar carbohidraţii ajută la capacitatea corpului de a îndură antrenamente dure la sala.

Sursa

Distribuie articolul: