Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, atât pentru adulți cât și pentru cei mici. Această masă poate avea un efect pozitiv asupra performanţelor şcolare şi capacităţii acestora de a se concentra.

O serie de studii realizate recent arată că micul dejun poate influenţa rezultatele şcolare ale copiilor.

Iată de ce este extrem de important ca această masă să nu lipsească din rutina zilnică și trebuie o atenţie sporită şi la conținutul farfuriei.

Celebrul nutriţionist Gianluca Mech a oferit pentru Csid.ro, detalii despre importanţa micului dejun mai ales la copii, dar şi cum trebuie să arate el din punct de vedere al alimentelor pe care le punem pe masă.

„Micul dejun este una dintre cele trei mese principale ale zilei, iar la vârsta şcolară poate influenţa pozitiv procesul de învăţare şi performanţa academică. Micul dejun serveşte scopul de a oferi copiilor şi adolescenţilor energia necesară pentru a face faţă dimineţilor mereu aglomerate cu studiu, sport şi diverse activităţi. Micul dejun trebuie să asigure aproximativ 20% din caloriile zilnice. S-a demonstrat prin numeroase studii privind micul dejun şi performanţele cognitive şcolare că acei copii care iau micul dejun au o capacitate mai mare de concentrare, acordă mai multă atenţie şi sunt mai vigilenţi decât colegii care nu iau micul dejun. De asemenea, au performanţe academice mai bune şi note mai mari”, explică nutriţionistul.

Ce ar trebui în primul rând să consume copiii, dar și care sunt alimentele care ar trebui evitate?

„Pentru a ajuta organismul să funcţioneze mai bine, în special creierul, prima regulă constă în consumul de carbohidraţi (sau zaharuri) cu un indice glicemic scăzut, cum ar fi cerealele integrale, fructele, laptele şi produsele lactate. Pe lângă alimentele cu sursă de carbohidraţi, nu trebuie să lipsească de la micul dejun grăsimile şi proteinele (lapte, iaurt, brânză, unt, ouă). Gustările dulci preambalate trebuie evitate, deoarece conţin aditivi alimentari, grăsimi suplimentare şi zahăr rafinat, care pot provoca probleme legate de luarea în greutate şi creşterea nivelului de zahăr din sânge”, recomandă Gianluca Mech.

Sursa: Csid.ro

Foto: Pexels.com